• molnibalage83
    #31
    Ja és mindezt úgy, hogy egy szupersonic jet a MiG-25/31 párost leszámítva élettartamának kb. 2-4%-át tölti szuperszonikus tartományban. A hajtómű teljesítményét jellemzően másra használják ki, mint errre, manőverző légiharchoz, ami miatt a ciklusidő magas. A szuperszonic jetsnél ez alacsony, hiszen 2-3 óránknént egyszer gyorsít és egyszer lassít. De egy ilyen kisszériás egyedi hajtómű ára a csillagos egekben van. Az is vicces lesz, hogy a világ mekkora részén lesz mögötte szervízbázis... Ha mindig kicsit is mélységibb check esetén vissza kell repülni a kevés repterek egyikére, akkor csak "kicsit" dobje meg az egész buli árát.

    Egy B737 / A320 A,B, de talán még C checket is megcsinálnak akárhoz a világon, bármelyik nagyobb reptéren van ehhez háttér. Ennél a gépnél lehet, hogy lesz L, P vagy NY-ben és helló... (Régen is csak itt "érte meg" repülni a C-vel.)

    Ha ez a gép megvalósul a mai airlinerek árához relatív értelemben sanszosan nem lesz olcsóbb, mint anno volt a C vs. airliner. Mert a classic airlinernél sem állt meg az idő... A különbség abszolút értékben lesz. 2003-ban egy L-NY repülés csak egy irányba volt 4000 ezer font. Ebből ma erőlködés nélkül körbe lehet repülni a világot... A BP-Auckand jegy ára szinte hajszálra 1000 font ma. Oda vissza az a Föld körbe kb...

    Ezzel is egy L-NY repülés simán lesz 2000-3000 USD. Sőt, a vicc az, ha valami mágikus hatás miatt a kereslet a kínálatot meghaladja, akkor az utas számára még drágább is lehet, mint a C-vel utazni, mert akkor annyit kérnek érte, amennyit megadnak. Na ez lenne a durva... :)