• cylontoaster
    #24
    A két világháború közt is jellemzően már rendelkeztek segédmotorral a vitorlások, ami pont az ilyen esetekre volt. Ha nagyon zöldbuzerátor akar lenni valaki, akkor az út alatt feltölthet aksit, és a kikötőbe így megy be.

    Most így hirtelen amit találtam adatokat, az alapján kb olyan sebességgel képes menni, mint mondjuk egy klipper, viszont időjárástól függetlenül. És ha nem klipperhez hasonlít az ember, hanem mondjuk egy 5-7 árbócos hajóhoz, aminek az űrtartalma közelebb van egy tankerhez, akkor máris nagyobb a különbség.

    Sérülékenységre nem tennék sokat, azért sem a hajótest, sem a vitorla és kötélzet nem kell, hogy 100-200 éve használt anyagokból legyen. A vitorlát összevarrni/kicserélni lényegesen olcsóbb, mint a motor karbantartani. Ráadásul egy kisebb hajó lényegesen kevésbé van kitéve az elemeknek. Ha kicsi a hajó, "elfér a hullámhegyen/völgyön", akkor csak emelgeti a víz.

    A legénységnél lehet mér jelentős eltérés, egész más szaktudás és fizikai képesség kell, és lényegesen magasabb veszélyességi pótlék, a vitorlás esetében. Nem tudom mennyire lehetne megoldani, hogy mondjuk viharban ne kelljen felmászni az árbócra, és lentről be lehessen húzni a vitorlát.

    De csak tippelgetek, javítsatok ki, ha valami nem jó, engem is érdekelne a téma.