• grobs
    #66
    "idéznéd azt a mondatot akkor, hogy "az abszolút gyorshajtással nincs baj""

    pl.: "és mivan az elég sok szerpentínes kanyargós "főúttal"? 100-110kmph-val gond nélkül lehet menni"

    Lakott területen kívül 90km/h a megengedett sebesség. Folyamatosan arra hivatkozol, hogy "csak" 11 halálos baleset volt az abszolút gyorshajtásból holott idéztem, hogy a cikk szerint is ezen kívül 227 esetben relatív gyorshajtás okozott halálos balesetet ami a KRESZ szerint ugyanúgy gyorshajtás.

    "485 ember halálát a 11-el szemben"

    Szövegértési problémáid is vannak. Ezek baleseti számok (ráadásul nem pontosak). A halálos áldozatok száma magasabb, hiszen egy balesetben nem csak egy ember halhat meg. A KSH szerint 2014-ben 15847 regisztrált baleset történt (szemben a cikk 14616 számával) és 626 személy halt meg 573 balesetben. Minden ember halála tragédia, de nem csak halálos balesetek tesznek tönkre életeket. Súlyos sérült 5331 volt 2014-ben.

    Az egész vita abból indult, hogy te szeretnél szórakozásból közúton vezetni. Minden statisztika szerint a balesetek elenyésző része történik gépi hibából, tehát az emberi mulasztás lehetőségét kell csökkenteni. Ahogy írtad szigorítani kellene a jogosítványhoz jutást (ezzel egyetértek). Ha az önvezető járművek elterjednek akkor ez valószínű annyit jelent majd, hogy az erre kijelölt helyen (pálya) majd szórakozhatsz.
    Egyébként én is szükségesnek tartanám, hogy legfeljebb 5 évente megújítsa az ember a jogosítványát akár egy egyszerű kamerás vizsgával. Néhány napig egy beszerelt kamera figyeli a vezetést. Ezt flottás cégek szokták használni mielőtt önállóan engedik a flottához tartozó autók használatát.

    "ezen "logikai" mezsgyén haladva, akkor sehova sem kellene lámpa."

    Nem véletlenül hívják forgalom irányító lámpának. A szerepe nem az, hogy megállítson hanem az, hogy irányítsa a forgalmat. pl. alsóbb rendű útról a folyamatos főutas forgalom ellenére ki lehessen kanyarodni akár nagy ívben is.
    Ahol meg kell állnod oda nem kell lámpa, mert egyszerűen meg kell állnod. Ahol mégis kitették az pont a sok "nyomom a pedált nem nézek sehova" ember miatt volt. Ha nem lennének ilyenek akkor nem kellene pusztán a gyalogos átkelő miatt forgalom megállító lámpa, hiszen fokozott óvatossággal közelíted meg és a gyalogos átkelési szándékát látva meg kell állnod. Az ilyen lámpa mindenkinek probléma. A gyalogos nyomja a gombot, de olyan lassan vált, hogy addigra legtöbbször átmegy (tilosban), mire átvált a lámpa már senki sem akar átmenni, csak állnak az autók. Ezen kívül független beszerelésűek, úgyhogy a többi lámpával csak véletlenül lesznek összhangban.

    Utoljára szerkesztette: grobs, 2016.09.02. 12:16:14