• grobs
    #54
    Csak, hogy tisztázzuk:
    "Összesen 496 halálos baleset volt 2014-ben a sofőrök hibájából, amiből 227 történt a sebesség helytelen megválasztása miatt."

    A cikk az állandó trafipaxozás ellen szól, mivel ahogy a statisztika is mutatja nem a megengedett sebesség átlépése okozza a legtöbb balesetet hanem a körülményekhez képest megválasztott helytelen sebesség, tehát a relatív gyorshajtás.
    A KRESZ szerint a sebességet időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően KELL megválasztani nem pedig a megengedett legnagyobb sebesség alapján. Gyk.: Attól, hogy egy szerpentinen lehet 90-nel menni még nem feltétlenül biztonságos. Ezért normális ember lassabban megy, mások meg 100-110-zel. Attól, hogy sztrádán lehet menni 130-cal, ónos esőben a normális ember lelassít, de van akinek muszáj nyomni.
    Tehát a rendőrnek a veszélyesen közlekedőket kellene kiszűrnie a cikk szerint is. A rendőröknek viszont az abszolút gyorshajtás objektíven bizonyítható, tehát könnyen behajtható bevétel. Ezért nem "szűrnek", hanem "vágnak".