• Tetsuo
    #7
    Ez viszont nem igaz. Iszlám nem egyenlő a terrorzimussal. Amiben a muszlimok hisznek, azt vallják nagyjából a keresztények is, legalábbis az Armageddonról.
    Az iszlám antikrisztusa pedig "El Meshik Ad-dadzsal", vagyis a "Szemfényvesztő Messiás", ahogy János, Jelenések könyvében is - más aspektudból - benne van.
    Valójában minden klasszikus vallás ugyanazt az örökös fény - sötétség harcot írja le, amit a tradicionalizmus összegez esszencia és szubsztancia ellentéteként, mindazonáltal az úgynevezett végső összecsapást jelen korunkra datálhatjuk.
    Ez a harc materiális is, de elsősorban spirituális és minden területre kiterjed. Pl. az egyén belső harca, a társadalom harca, a természet harca; emellett minden kicsiny részecskében is benne van.
    Az indiai Védáktól a Biblián át a Navajo, pontosabban Diné indiánok mítoszáig egy dolgot próbál átadni a hagyomány, az originális metafizikai tradíciót, ami mára minden úton (pl. a vallásokban) romlott így vagy úgy.
    A vallások vagy a különböző "jógák" nem ugyanazok, más más utat magyaráznak, de az alfa és az ómega ugyanaz (akart eredetileg lenni).
    A shíita és a szúfi irányzat jelenleg jóval közelebb van az igazsághoz mint a katolikus vagy református kereszténység, pedig valószínűleg már eleve egy eltévelyedés volt az iszlám. Az iszlám (általában) egy még mindig pozitívabb eltévelyedés, mint az ateista materializmus vagy a mindenkori zsidó hit, de a középkori és az őskereszténység mindezek felett áll(t), bár valójában ez az adott egyén spirituális útjától függ.

    A terrorizmus egy eszköz, amit jelenleg éppen a muszlimok egy része használ, de használtak a zsidók is szép szerével, és a keresztények is pl. Belfastban.
    Véleményem szerint a radilkális muszlimok nagyon nagy többsége nem lenne ma radikális egyáltalán, ha a történelem folyamán nem lettek volna akkora igazságtalanságok és kihasználások áldozatai a modern Nyugat által.