• TokraFan
    #49
    Az előadó elmegy koncertezni, abból megél (mint ez a srác). Tiszta sor, de a szerzői jogdíjat korábban sem ők kapták, hanem a szerzők. A szerző nem feltétlen előadó is, és azzal, hogy a dalok értékesítéséből már nem jön bevétel, pont azok szívják meg, akiknek a dalt köszönhetjük. A koncertből, a reklámértékből amiről beszélsz, mind az előadó profitál. A szerző nem, vagy csak kevéssé.

    Megjegyzem: Az ilyen cover arcok is azokon másznak fel akik már sikeresek, és persze, hogy az ilyenre rátalálsz akár kevés reklám mellett is, mivel az eredeti előadó dalát tízmilliónyi ember keresi, és adott esetben a covereket is feldobja oldalt a youtube. Ez persze kissé piócáskodás, de ezt tudjuk be annak, hogy okosan kihasználják a lehetőséget. Ha saját dalát gitározgatná és azt töltené fel -mármint kizárólag-, akkor megnyugtatlak, hogy bármilyen tehetséges is, a kutya nem találna rá. Egyedi értéket a semmiből előállító valódi művésznek már közel sincs ilyen egyszerű dolga!
    A coveres később persze megél abból, hogy a nem is általa szerzett dalokat játszogatja (és itt most lényegtelen, milyen jól vagy rosszul teszi). Az igazi tehetség ugyanis ebben a példában az, aki a dalt írta és megalkotta!!! Tudod mennyi konzit végzett kiváló zenész van, akik egy épkézláb dalt képtelenek megírni?