• molnibalage83
    #43
    Segítek. A delta szárny azért delta mert a szárnytőtől a szárnyvégig valamekkora nyilazással találkozik és a szárny csúcsban ér véget vagy majdnem csúcsban, mert van elliptikus deltaszárny is, de gyakorlatban széria gépen alig volt olyan. (Vulcan, Concorde)

    Elliptiksu szárnyvég lehet deltaszárny nélkül is Ilyen lett volna a Szu-27 is, de a T-10 első pár protója után feladták. De még azt sem hívta deltaszárnynak senki.
    http://su-27flanker.com/versions/t-10-flanker-a/

    Az F-15/F-16/F-18/MiG-29/Szu-27 stb. esetén a szárnyvég egyenes és nem csúcsban ér véget.

    Mutass már csak egyetlen forrást is, ami deltaszárnyak hívja azt, ami az F-15/F-16-on van....

    Ha már nagyon címképt akarsz rá akasztani, akkor trapézszárnyas az F-16. Matematikailag az bizony trapéz forma, az F-18-on is és az F-15-ön is, csak éppen le van csapva a vége.