• gaszton421
    #5
    Elégetés után az rakéta üzemanyagok nagy része semmivel sem jobban károsítja a környezetet mint a személyautó vagy a benzin. Még a különösen környezetszennyezőnek tartot hidrazin esetében is így van, az égés végterméke nitrogén, széndioxid és vízgőz. a probléma akkor van amikor a start nem sikerül és az el nem égetett üzemanyag ki kerül a környezetbe. Ebben az esetben a hidrazin/nitrogéntetroxid kombináció csinálja a legtöbb zűrt. A kínaiak többnyire ezt használták, az oroszk legnagyobb hordozórakétája a Proton szintén. Állandóak voltak a konfliktusok a kazahokkal akik sérelmezték hogy ezzel szennyezik a sztyeppéiket. Amúgy a sikeres pályára állítások után a visszazuhant első fokozatokbanis volt mindig maradék üzemanyag és ez általában kiszabadult, esetenként 1-10 tonna körüli mennyiség.