• saxus
    #4
    Elnézve az eddigi menetrendet, nekem nem úgy tűnik, mintha jelenleg a kereskedelmi küldetések lennének a fő profil Kína esetében.

    SpaceX szimplán más pályán versenyzik: egyrészt az ArianeSpace-szel, mint kereskedelmi piac, másrészt a Boeinggel/Orbitallal a CRS/CCtCap programban az ISS-be kíván belefolyni (meg gondolom egy halom tudást felszívni), harmadrészt hazai pályán az ULA-tól próbálja a fix áras, (egyébként túlárazott) kormányzati startokat elhappolni. (Így panaszkodjon itthon valaki a korrupcióra :D)

    Kínaiaknak az utolsó kettő nem opció, egyrészt, mert nem bízná rájuk (vagy akárki másra) az USA a katonai műholdjaikat, másrészt az ISS-ben nem kívánnak részt venni, mert maguk akarnak mindent csinálni. Az elsőnél újrafelhasználhatóságra meg igazából csak akkor van szükség, ha nagy mennyiségben gondolkodsz. Ha csak arra kell a rakéta, hogy a katonai dolgok le legyenek tudva, akkor nem biztos, hogy érdemes rajta görcsölni. Ld. SLS kapcsán se gondolkodnak azon, hogy az SRB-ket újrafelhasználják, pedig a Shuttle esetén megoldott volt. Csak annyira kevés start lesz az SLS-ből, hogy nem éri meg.