Riders of Icarus (MMORPG)
  • Shion
    #168
    Eléggé esemény dúsra sikeredett az elmúlt 1 hetem a játékban, hadd meséljek róla egy kicsit.

    Banolások:

    Engem ugyebár a Nexon agyatlan automata(?!) rendszere kibanolt szombat hajnalban. Sőt nem csak engem, hanem nagyon sok játékost és ezek többsége (velem együtt) előfizető (premium-os) státuszban van! A kezdődő felháborodást csak fokozta, hogy a Nexon napokig semmit nem reagált a témára, sem ticketre, sem fórum bejegyzésekre. A Live Chat-en is csak annyit tudott mondani a Support, hogy semmit nem tud tenni, várni kell. Ráadásul nincs 24/7-es ügyfélszolgálata a Nexon-nak, mert csakis kedden és csütörtökön munkaidőben(?!) foglalkoznak a reklamációkkal. Most csütörtök van, 5 nappal a banolást követően kaptam egy e-mail-t, hogy felülvizsgálták az ügyemet és visszakapom az account-omat. Király, de ezek után és hogyan bízzak meg egy ilyen cégben?

    Előfizetés ellenére - emberi ellenőrzés nélkül - bannolnak játékosokat, plusz napokig semmi válasz nincs a panaszokra és még hülyének is nézik a játékosokat. A fórumon írtak az egyik srácnak olyan választ, hogy nagy kegyesen visszaadják az accountját, de biztosak benne, hogy a játékos a hibás és külön figyelő rendszert telepítettek az accountjára, hogy kiemelten figyeljék, visszaesik-e a hibába. 11 éve játszom MMO-kal, sehol nem tapasztaltam ilyen szintű semmibevételt, lenézést és automata ban rendszert, amely fizető játékosokat tilt le a játékról mindenféle emberi ellenőrzés nélkül! Én a magam részéről olyan szinten csalódtam a Nexon-ban, hogy soha az életben nem fogok többet előfizetni, nem csak a Riders of Icarus-ra, hanem semmilyen Nexon játékra.

    PvP:

    Annak örülök, hogy kihoztak egy Open PvP pályát, ahol új Familiar-okat, új Achievement-eket lehet beszerezni és tetszőlegesen lehet PvP-zni más játékosok, sőt Alliance-k ellen. Nos, az elképzelés jó volt, de a megvalósítást szerintem a MMO történelem legrosszabbja lett. Ki hallott már olyan PvP-ről, ahol az nyer, aki hamarabb meg tudja nyomni az Explosive Shot gombot? Mert minden ellenfél 1-shot? Én 11 év alatt közel 30 MMO-val játszottam, több játékban is PvP szerveren toltam, sok helyen szerver elsők között volt a csapatom. Tehát nagyon sok PvP tapasztalatom van és ezek alapján állítom, hogy a 1-shot PvP az nem PvP. Aki ezt élvezi, menjen FPS játékot játszani, azokban legalább számít valamit az ügyesség is, ugyanis ott ki lehet térni a lövedékek elől, de egy targetes rendszerű MMO-ban nem. Szóval a Badlands oltári nagy bukás lett, csak olvassátok el a hétvégén készült felmérés eredményét a hivatalos oldalon: játékosok 60-80%-a mondja, hogy úgy sz..r, ahogy van.

    LAG és új grafikai feature-k:

    Egyelőre nem tudom, hogy a Badlands (1 darab instance-re kényszerített játékostömeg miatt) vagy az új villámló égbolt effektus miatt, de nagyon sok ismerőm és jó magam is borzalmas játék laggolást és szaggatást tapasztalok a patch óta. Badlands játszhatatlan, mivel 3 másodpercenként 1 másodpercre megáll a gép, 60-70 fps helyett 10 fps jellemző. Ha elhagyom Badlands-et, hiába megyek bárhová a játékban (Bakaran Forest, vagy Lavalight Cave, vagy Frost Keep), a szerver lag megmarad. A hétvége elmúltával enyhült a lag, valószínűleg azért, mert egyrészt elmúlt a hétvége, amikor a dolgozó emberek tudnak játszani, másrészt elmúlt a Badlands pályának az újdonság varázsa. Kevesebb játékos = kisebb lag.

    Menet közben felfedeztem egy másik grafikai beállítás tényezőt, ami szintén okozhatja a lagot. Alapértelmezésben max. 60 fps-re korlátoz a játék, hogy a videókártya ne pörögjön túl, magyarul ne legyen 100+ fps-e a játékosnak fölöslegesen. Igen ám, de amikor ezt a beállítást átállítottam max. 60-ról 120 fps-re, megszűnt a maradék lag-om is teljesen!!! Így véleményem szerint ez a beállítás is generál hibát!

    Összegzés:

    Badlands és a múlt heti grafikai patch oltári nagy bukás volt. Ebből fakadó szerver és grafikai lag miatt a Nexon automata rendszere fizető játékosokat banolt ki, amit csak napokkal később vett észre a Nexon. A Nexon hibáit letagadva továbbra is a játékosokat okolja a banolás miatt és csak a nagymértékű reklamációk miatt hajlandó ezen játékosokat újraaktiválni. Ez a hozzáállás és amatőr ügyfélkezelés olyan szinten megrendítette sok játékosban a hitet a Nexon megbízhatóságával kapcsolatosan, hogy csak emiatt már elindult a népvándorlás más MMO-kba.

    Továbbá az is igaz, hogy nem történt újabb szintemelés, így semmi értelme a farmolásnak. Mi értelme level 35-ön összeszedni az összes Heroic Familiar-t, ha a következő szintemelések során 40-50-60-s szinten mindezen 35-ös cuccok kukázásra kerülnek majd? Achievement marad meg egyedül, a Gear-ek és Seal-ek mind kukák.

    Továbbá az is rossz rendszer, hogy egy 50.000 fős szerveren egy 50 fős társaság (bocs, Alliance) tud egyedül kifarmolni magának mindent az Open World Boss-okból, senki másnak nem jut semmi. Ebben a formában semmi értelme semmiféle endgame-nek. 50.000 fős szerveren igenis létjogosultsága van az instance-ol dungeonoknak (4-20 fős zónáknak). Lásd WoW, ott is instance-t zónákból lehet mindent megszerezni. De sorolhatnám a sort az összes létező MMO-val. Nem tudom, hogy az eredeti koreai szerveren, level 60-on milyen endgame content van, de most 35-ös szinten nagyon gyér és kiábrándító. Remélem a következő, szeptember 28-án érkező patch-el tudnak valamit felmutatni, mert így karácsonyig a játékosok többségét el fogják bukni.