• Mutans Zombi
    #46
    Nekem vannak fenntartásaim az önállóan közlekedő járművek rendszerével kapcsolatban.

    Motorozásos éveim alatt, eddig már azért láttam ezt azt, pl. mi van akkor, ha a közlekedési//vasúti átjáró fényjelző készüléke nem a forgalmi szituációnak megfelelő jelzést ad?

    Az egyszerűbbik verzió, ha pl. tiltó jelzést mutat annak ellenére, hogy mozdony/vonat/szerelvény (pl. belátható szakaszon) km hosszú távon nem látszik. Vársz mondjuk 30 percet és továbbra sem jön. Akkor ott a szuper, mindenkit felülbíráló rendszer: ugyan manuálisra veszed a vezetést, de mégis letilt az átjárón való áthajtást illetően. Akkor ott fog a sofőr megőszülni, míg ki nem jön valaki megjavítani a hibás fényjelző készüléket?
    Vagy az automata szól a központba (már ha nem romlott el az is)?

    A rosszabbik verzió természetesen az, amikor az ellentéte van az előbbinek.
    A készülék szabad jelzést mutat, noha jön a vonat, s itt egy egyszerű szétnézéssel megelőzhető a baj.
    No persze ha már mozdonyvezetésből is ki van iktatva az emberi tényező, és minden vasúti átjáróhoz közelítő szerelvény felveszi a kapcsolatot a hozzá legközelebb eső átjáróban lévő járművekkel, amik irányuk vizsgálatával megállapítja, hogy az átkelőhöz közelednek vagy onnan távolodnak, s ennek függvényében blokkolják az áthajtást, hát végül is úgy megelőzhető és az előző probléma is kivédhető...

    Na meg mi van, ha mégis elromlik a gépjárműben valami. Akkor azért jó ha tud vezetni a "sofőr(?)" vagy a 100%-ig a robotra bízott kötetlen pályás közlekedésben szimpla utas is ülhet a volánnál (már ha lesz benne egyáltalán kormány ugye, nem pedig 4 kerekű minigarzonok suhannak az utakon)?

    De ezeket leszámítva is még ott van az a probléma, hogy mi van akkor, ha maga a vezetés élménye miatt használok gépjárművet?
    (A szuperzöldeknek: az év 12 hónapján kerékpárral közlekedem, de a ~nyár 3 hónapjában szeretem elővenni a motorom is, és a puszta motorozási élményért, menni vele, olykor céltalanul. Nem, nem bőgetem a motort, nem száguldozom vele sehol stb. Sőt, ha lehet olyankor megyek, amikor szinte mindenki más alszik: hajnal 3-tól reggel 7-8-ig, és nem a városban motorozom).
    Majd erre lesz szimulátor mi?
    Vannak olyan élmények, amiket nem lehet kiváltani robotokkal/szimulátorral.
    Aki szerint igenis kiváltható, meg ott a szimulátor, az vegyen magának guminőt/műbránert, meg játssza azt is szimulátoron: valódi nővel/férfival csak akkor lépjen szexuális kapcsolatba, ha szaporodási céljai vannak, minden más esetben ott a szimulátor, guminő/műbráner, jobb/bal keze, de ezt csak is a kockázati tényezők végett, persze szigorúan az ő és embertársai biztonsága és lelki nyugalmának érdekében.

    És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy a szuper-szemfüles rejtett munkaképességűek, a mindenképp megálló autó elé lépnek, hogy az utasokat kifoszthassák, ahogy tanulták...
    Persze-persze az majd beszól a központba és pikk-pakk meglesznek a bűnelkövetők, csak ez a megkéselt utasoknak vajmi kevés vigaszt fog biztosítani.

    Tinman [URL=https://sg.hu/forum/uzenet/1459318573/35]#35[/URL]

    "Ez a baj a magyarokkal..."

    Szerintem ne általánosítsunk, hogy minden magyar ilyen.
    Félő, hogy ez a jelenség nem csak Magyarországon lelhető fel. Inkább: Ez a baj sok emberrel...