• NEXUS6
    #13
    Az FB nagyon jó példája annak, hogy az SW fő profilú cégek mennyire bénán közelítenek az IT egészéhez. Az olyan saját területen monopol helyzetben levő cégek, mint az M$, a Gúgli, vagy most az FB ellustulnak és nehezen tudnak más irányba kitérni. Próbáloznak persze lásd pl. anno böngészőverseny, de a különböző körülmények folytán piacvezető termékük szinte soha nem a legjobb és ha megerősödnek, az nem a minőség miatt van.

    Ezt még megfejeli, ha netán valami HW-be akarnak belevágni. Egy IT cégnél akár iszonyat szintű jövedelmet, tiszta profitot realizálnak, miközben a HW oldalon szinte kiszámíthatatlanul szűk az árrés. Nincs saját mérnöki kultúrájuk, de még szemléletük se nagyon, legtöbbször gyártókapacitásuk sincs. Nem látják, hogy menyivel nagyobb tőkével, eszközzel erőforrással lehet csak sokkal kisebb profitot összehozni. A megtérülési idő szinte beláthatatlanul hosszú. Nem ismerik azokat a nyűgöket, azt a kiélezett piaci versenyt, ami szinte minden HW piacot jellemez. Ezért szinte törvényszerűen bukásra vannak ítélve, ha ennek ellenére még is megpróbálkoznak valami trendi cuccossal.