ostoros#17
Azért a magyar vasúti teherszállítás sokkal kisebb volumenű, mint lennie kellene!
http://hu.wikipedia.org/wiki/1968-as_k%C3%B6zleked%C3%A9spolitikai_koncepci%C3%B3
"1968-1982 között összesen 634 km normál és 360 km keskeny nyomtávolságú, valamint 672 km gazdasági vasútvonalat számoltak fel Magyarországon. A gazdasági számítások során igyekeztek előre a vasút gazdaságtalanságát bebizonyítani a közúttal szemben, akár valótlan költségek felszámításával is. Több bezárt vonal megszűnése előtt kapott jelentős felújítást, így kifejezetten jó műszaki állapotban volt, korszerű eszközparkkal (például: Alföldi Kisvasút, Szegedi Kisvasút). A vasútmegszüntetések továbbgyűrűző hatásait (telekárak, munkaerőmozgás stb.) nem vették figyelembe. Előfordult, hogy helyi vezetők ideiglenesen vagy véglegesen el tudták halasztani egy-egy vonal bezárását, de ezt jóval inkább politikai érdekek döntötték el, mint gazdaságiak."
Egyszóval jó sok hülyeséget csináltunk mi is. Magyarországon jelenleg 8000 km-nyi vasútvonal van, közben az úthálózat 199567 km hosszú, ami Európában a legsűrűbb egy főre eső úthálózat. Burkolatra bezzeg már nem telik, csak 76000 km-nyi. Ha ehelyett ésszerűsítve lenne az úthálózat, akkor a fennmaradót tisztességesen lehetne karban tartani...
(szerk:) Az meg tisztán röhejes, hogy a vasúti teherszállítást nálunk kiszervezték külön cégbe és eladták.