• kvp
    #1
    A NASA tud dizel elektromos repulot epiteni ha akar, a greased lightning is ilyen lett. A gyakorlatban elsosorban az a gond, hogy a jelenlegi hajtomuvek hatekonysaga nagymertekben kozeliti a maximalisan elerhetot es a repulok ritkan 'fekeznek', hogy energiat lehessen visszanyerni. Ezert ha egy elektromos hajtaslancot tesznek a meglevo (kvazi egysebesseges) tisztan mechanikus hajtaslanc helyere, az csak nagyobb energiaigenyt jelent.

    Az egyetlen energiasporolasi lehetoseg a felszallasnal szukseges extra toloero elektromos forrasbol torteno eloallitasa, mert akkor a hajtomuvek meg nem idealis magassagban (felszinhez kozel) dogoznak es az aksik a felszallas elott kornyezetbaratabb aramforrasbol is feltolthetoek. Itt tudna egy villanymotor rasegiteni a mukodesre, de ahhoz nem a fenti kepen szereplo farokhajtomuves megoldas lenne az idealis, hanem mondjuk a sugarhajomuvek inditomotorjait atalakitani nagyobb energialeadasra, azaz kavzi impelleres uzemmodban jaratni oket. A modositashoz csak nagyobb aksik es egy erosebb motormeghajto aramkor kell. A sporolas merteke viszont nem biztos hogy eleri az aksik tomege miatti plusz teher altal okozott veszteseget. A gepek altal hasznalt fosszilis uzemanyag energiasurusege pedig meg mindig nagyobb mint a modern akkumulatoroke.

    ps: ha az aksik energiasurusege nagyobb lesz mint a kerozine, akkor viszont pillanatok alatt el tud terjedeni a tisztan elektromos repulo, mert meg fogja erni azt hasznalni. (csak az uzemanyagtartalyok helyere kellene berakni aksi csomagokat es a hajtomuvek helyere egy impelleres villanymotoros hajtomuveket, mas attervezes nem igazan szuseges a mai megoldasokhoz kepest)