#6
Aham, nem is tudom hány nagy áramszünet meg hálózat összeomlás volt USA-ba, hányszor kérték a T. lakosságot, hogy ne használják légkondijaikat.
És igen, egy légkondi fogyasztása egy elektromos autó töltéséhez képest piha.
Ha most a leírt terv szerint minden 10. magyar autó áramot tankolna, még paks IV is leolvadna, nemhogy a mostani 4 blokk.
Számolj utána (csak nyersen, nem kell precízkedni), most 1,3 millárd liter üzemanyag fogy az országban évesen.
Egy autó átlag 13 L/100 km fogyaszt (mert bőőőőőven számolunk, meg teherautók meg ... személyautó valójában közelebb a 8-hoz a sok diesel miatt)
Egy elektromos (kis)autó 15 kWh/100 km fogyaszt (és ez csak egy pici BMW i3, nem egy nagy bömös kategória).
Nagyon hasra durva számítással 1.300.000 millió Liter / 13 L/100 km = 100.000 millió * 100 km évente az ezzel megtett út.
Ugyanez árammal: 100.000 millió * 100 km * 15 kWh/ 100 km = 1.500.000 millió kWh = 1,5 millió * millió kWh = 1500 millió MWh
Paks I+II termel együtt majd valamikor a távoli jövőben 4400 MW-ot (ma csak 2000-et), egy évben van 24 * 365 óra = 8760, tehát évesen : 38,5 millió MWh a termelése.
Gondolom látszik a különbség a szükséges 1500 (ha minden 10. akkor 150) és a remélhetőleg a jövőben termelt 38 (ma 18) között.