• mrzed001
    #11
    Jogos, hülyén írták:
    TÉNYEK
    "az első hat hónapban összesen mintegy 1,371 milliárd liter üzemanyag fogyott"
    Na itt tévedtem, ezerháromszáznak olvastam. Meg ott, hogy csak 6 hónap, tehát *2

    Viszont, tényleges tesztek alapján (zsír új kocsin, akku pack idővel igencsak romlik) a fullra töltött 24 kWh-s aksi bír 100km-ert, és van egy 30%-os töltési veszteség, szóval reálisabb 32 kWh-val számolni. És ezek még mindig kicsi kocsik, inkább Suzuki mint Fabia kategória. Szóval én még szívem szerint egy 1,5-2-es szorzót tennék rá ... de nem teszek.

    Újraszámolás:
    Egy elektromos (kis)autó 32 kWh/100 km fogyaszt (és ez csak egy pici BMW i3, nem egy nagy bömös kategória).
    Nagyon hasra durva számítással 2.700 millió Liter / 13 L/100 km = 200 millió * 100 km évente az ezzel megtett út.
    Ugyanez árammal: 200.millió * 100 km * 32 kWh/ 100 km = 6,400 millió kWh = 6,4 millió * millió Wh = 6,4 millió MWh
    Paks I+II termel együtt majd valamikor a távoli jövőben 4400 MW-ot (ma csak 2000-et), egy évben van 24 * 365 óra = 8760, tehát évesen : 38,5 millió MWh a termelése (2014-ben majd 16 a hivatalos adat).
    Tehát igen, Paks elbírná, ha csak a kocsikat kellene töltögetni.
    Viszont, jelenleg adja a fogyasztás 40%-át Paks (össz hazai termelt 60%-át, tehát importálni kell még egy fél össz megtermeltnyit !!), azaz az az új 5-6-os blokkal (2000->4400 MW) se lenne elég az országnak (mire elkészül meg nagyobb lesz az igény is, tehát még az is kevés az önellátáshoz).
    Szóval most nem néznék utána az import vonalak terhelhetőségének, de hogy egy paksnyit kell importálni az mellett mennyivel lehetne még emelni, mit bírnak még el, mennyit tudnak nélkülözni az előállító országok ... kérdéses.
    Summa: ma minden elektromos autó töltés importból menne. Már amíg van (drága) import. Ha az kiesne, az ország harmada áram nélkül maradna. Erre a durván alul méretezett rendszerre én nem engednék rá még egy ilyen nagyfogyasztót, mint a közlekedés.

    Gazdaságosság:
    Az ország fogyasztása üzemanyagból 2,7 milliárd liter, azaz 891 milliárd Ft megy el évente üzemanyagra.
    Míg ugyanez elektromossal (a kisautós 15 helyett 32 kWh / 100 km-el számolva) 6,4 millió MWh (=6.400 millió kWh) * 40 Ft/kWh = 256 milliárd Ft lenne elektromos hajtással. Tehát kevesebb, mint 1/3-ába kerülne km-re lebontva.

    Ha csak a benzines érdekes, lehet osztani minden számot 2-vel kb (benzines teher nem sok van).