• bobijub
    #4
    a kiadók még mindig egy más világban élnének, ha annak idején steve jobs nem taposta volna ki belőlük a lehetőséget az online zeneárusításhoz. ha csak a kiadókon múlt volna, még mindig azon rugóznának, hogy az online vásárolható zene mindenképpen legyen sokkal drágább, mint a műanyagba belegyártott, becsomagolt, készletezett, szállított, importált-exportált, polcrapakolt fizikailag is kézbefogható zene.

    a kereskedelmi rádiók még mindig elég jól bírják üzemeltetni annak az üzleti modelljét, hogy van "ingyen" zene, reklámelviselésért cserébe. a spotify ingyenes változata pedig egyike a többféle kísérletnek akörül, hogy hogyan lehet elviselhető módon reklámot rakni a zene mellé úgy, hogy az üzletileg is működőképes legyen. egy műszakilag erőteljes kísérlet, ami jelenleg úgy tűnik, hogy rendelkezik megfelelő gazdasági háttérrel is, de láthatóan nem sikerült még kellőképpen kiérlelni. valaki majdcsak kiérleli azt is. ha nem a spotify, akkor másik brand.

    nem tudom, vannak-e még az internetkereső-történészeken kívül olyanok, akik emlékeznek még a nagynevű és akkoriban forgalom szempontjából piacvezető keresők kezdeti működésére. olyanok voltak, mintha a keresés megútáltatása lett volna a céljuk, és ennek a célnak a legfontosabb eszközéül a hirdetések minél bosszantóbb, minél haszontalanabb, válogatását és minél idegesítőbb tálalását választották volna. aztán jött a ... és kiderült, hogy lehet hasznosan, elvislehetően, nyereségesen.

    majd lesz egy a már most is elérhetők közül, vagy egy új, ahol vagy lassan kiérlelik vagy egy nagy ötlettel kialakítják az elviselhetőreklámos mégisnyereséges ingyenzenés streamelést, és akkor a mostani kísérletek stílusa ugyanúgy feledésbe merül, mint a keresők annakidején elviselhetetlen stílusa.

    Utoljára szerkesztette: bobijub, 2015.12.14. 14:21:27