• NEXUS6
    #65
    Én ezt az air-bearinges dolgot nem tartom technikailag kivitelezhetőnek. Ez azt jelentené, hogy egy 0,5-1,5 mm! hézaggal siklik egy pálya felett a jármű. Nem egy pár száz méteres fedett csarnokban megvalósított (a környezettől izolált) rendszerről van szó, hanem egy több ezer km-es pályáról, ami keresztül szeli Amerikát, a hegyeivel dombjaival, síkságaival, folyóival.
    Még ezen a 8 km-en belül is kérdéses, hogy milyen szinten lehet pontosra építeni a pályát és a 300 km/h sebességre korlátozás marhára nem fogja produkálni azokat a technikai kihívásokat, ami ennek 4X-esével haladó járműnél jelentkeznek. A szuperszonikus repcsiket sem úgy tervezik, hogy ha jól megy 300-zal, akkor az biztos majd hangsebesség környékén is jó lesz.

    Szóval lehet, hogy elhülyéskednek vele vagy 10 évig, szépen emelik a sebességet is, de szerintem már most nagyjából biztos, hogy ha sikerül is valami technológiát kifejleszteni, az marhára nem lesz olcsó, az az ha sikerül is összehozni üzletileg életképtelen lesz (lásd pl Concorde).