Körökre osztott taktikai RPG a Chaos nyomdokain
  • Pio
    #1
    Régebbi motorosok talán emlékeznek a Chaos: The Battle of Wizards című kultjátékra ZX Spectrumról.
    De talán még ennél is többen emlékeznek a Magyarországon igen népszerű C64-re is megjelent utódra, a Lords of Chaosra. Emlékeztetőül ITT VAN 1 kis gameplay, szerintem mindenkinek, akinek C64-e volt az találkozott vele.

    A játék készítője kickstarteren kalapozott a rebootra, ami össze is jött és nemrég jelent meg.

    A játék lényege nagyon nagy vonalakban, hogy egy varázslóval vagyunk egy szabályos hatszögekből álló csatatéren (lásd: Civilization/HoMM/Panzer General/stb...) és körökre osztott menetrend szerint zúzzuk egymást a többi varázslóval.
    Alapból csak magunk vagyunk, de van egy paklink, amiből folyamatosan lapokat húzunk, amik mindenféle idézések és spellek állnak rendelkezésünkre.
    A lapok 2 fő kategóriába tartoznak: LAW és CHAOS. Minél több adott típusú spellt használnak a csatában résztvevő varázslók annál erősebb lesz az adott osztály és annál könnyebb lesz annak a spelljeit elsütni. Minden körben 1-et varázsolhatunk és a lényeinkkel+varázslónkkal mozoghatunk és támadhatunk is.
    A játékban minden a %-okról szól, alapból teszem azt egy elfet megidézni 60% esélyünk van, amit befolyásol az, hogy mennyire van elmozdulva az egyensúly bármelyik irányba.
    Ezen felül lehetőségünk van illúziókat idézni, amik totálisan úgy működnek, mint a sima idézett lények, a lapot is elhasználjuk, csak nincs hullájuk (feltámasztásnál van szerepe), illetve minden varázslónak van egy spellje, ami 100%-al működik és illúziót oszlat el. Ha úgy sejtjük, valamelyik lény illúzió rányomhatjuk, ha eltaláltuk azonnal eltűnik és nem is ment el a varázslásunk arra a körre.
    Ezen felül idézhetünk felszerelést is, mountot a varázslónknak, erődöket, satöbbi, a részletekbe nem mennék bele, akit érdekel úgyis tesz vele egy próbát.