end3#6
"Ezeket az információkat anonim módon gyűjtenék össze, de úgy, hogy a későbbi kereséseket személyre lehessen szabni."
Csak én érzek "rendes" ellentmondást?
Nincs szükség a reklám "személyreszabásra". Hiába gondolják úgy, hogy jobban hat. Nem, nem hat jobban, sehogyan sem hat. Mindenkinek megvannak a beszerzési csatornái, és a kedvelt információs csatornái is. Ráadásul az eszközök is hozzá, hogy bármilyen nemkívánt reklámot kikerüljön, bármilyen médián próbálják is a torkán lenyomni. (Ugye a primitiv TV-s "ilyeneknél" már évtizedek óta a távkapcsolós csatornaváltás a reklám idejére.)
Ha nekem szükségem van bizonyos információra, feliratkozok hírlevelekre. Meg is tekintem azokat, még aggódok is, ha néhány napig nem kapok. Olyan nem jöhet be, amire nem jelentkeztem. Ha mégis bejön, megnyitás, olvasás nélkül "spam"-ként törlődik. Ha olyan dolgot vennék amiről fogalmam sincs, akkor teszteket, tartalmas műszaki leírásokat olvasok. Ha valami ilyen formában új technológiai reklám, akkor nem is akarom kikerülni, mert számomra is hasznos. Ezek a normális reklámozás útjai.
Eladni valamit úgy lehet, ha igény, szükséglet merül fel rá. És annak, aki fizetőképes és akinél ez felmerül. (Közgazdaságtan, marketing.) A többi eladás átverésre épül, és akit egyszer átvertek, az a továbbiakban haragudni fog. Az átverős reklámozóra, gyártó cégre, és ha sokszor megtörténik, a reklám műfajában mindenre és mindenkire.
Emiatt kicsit később majd felnő egy újabb generáció, aki úgy fogja kivágni az egész "internet-játékot", ha ez a stílus nem változik, ahogyan ma az albán kecskepásztorok "nemtudják de teszik", azaz élnek nélküle. (gondolom én...) Zsigerből fognak elutasítani minden civilizációs ilyen "ártalmat".