• Skylake
    #5
    Nyugalom. Íme egy hasonlat: amióta van a net, vannak reklámok. Egyre több, és egyre zavaróbb. Mindez megszülte az igényt arra, hogy reklámblokkolókat fejlesszenek ki. Ma pedig ezek az abszolút első helyen vannak a különböző böngészőokosító célú letöltések között. Mindez azért van, mert a reklámozás jelentős része a webre tevődött át, és emiatt szükségszerűen mérhetetlenül elszemtelenedett, és gusztustalan intenzitásúvá lett.

    Ezek az intelligens asszisztensek is hasonló pályát fognak befutni. Most ezek előállítói megpróbálnak hype-ot generálni, azonban a netező közönség, máshogy nem, majd saját bőrén megtanulja, hogy a s*ggük virtuális körbenyalása a szent "hatékonyság & kényelem" jegyében egyben reklámokkal történő kontextuális megbombázásukat is jelenteni fogja. A reklámozók részéről tökre érthető a dolog, hogy miért kaparnak: kezd bedőlni a jelenlegi reklámozási modell, ezek a rendszerek nekik pedig azt ígérik, hogy az user minden online interakciójára a lehető legtöbb átkattintást fogja eredményezni. Nem csoda, hogy a másik oldalon, a "felhasználók felé" erősen promózzák ezeket, ha kell gerillamarketinggel is - lásd. ez a cikkecske, és ezért írtam rá azt amit korábban. És nem csak ők: a Mastercard számára azért buli például a mobileszközös fizetés, mert nem kell plasztiklapokat gyártani, chippel (nagy költségspórolás), másrészt remek biznisz a felhasználók vásárlási adatainak statisztikáit értékesíteni a nagy Big Data piacon! Így megy ez: nincs ingyenebéd!

    Azonban e asszisztens (kontextuális adatgyűjtő a másik oldalról) rendszereknek meg kell maradniuk egyfajta távolságtartás mellett. Azaz nem mehet túl a reklámozási célú funkció, és nem reagálhatnak az user minden egyes interakciójára valami reklámmal. De ez az önkorlátozás várhatóan nem fog működni.

    Összességében a fő cél: a felhasználók virtuális és valós magánéletében minden aspektus hirdetési felületté vagy hirdetési bemenő adattá alakítása. Ennek mai állatorvosi lova, csimborasszója, ikonikusan konzumidióta megoldása az Amazon Dash button-ja a jelenlegi technológiai lehetőségek szintjén.