• kvp
    #7
    Magam reszerol orulnek, ha mind az amerikai genmodositott novenyzet, mind a nemet szoftver modositott auto eltunne. Zoldsegekbol termeszetesebbet, autokbol meg tenyleg keveset fogyaszto es szennyezo valtozatokat szeretnek. Ha ez csak elektromos autokkal es bio zoldsegekkel megy, akkor azzal.

    A dizelek karosanyag kibocsatasara van tokeletes megoldas, idealis egest kell biztositani, ami fix fordulaton (es nyomatekon), tovabba kisebb teljesitmenyen lehetseges. Egy pontosan beallitott fix fordulatu range extender-es dizel villamos auto nemcsak kevesebbet fogyaszt, de kozben sokkal kevesbe szennyez. Raadasul meg gyorsulni is tud, jobban mint a hagyomanyos mechanikus atvitelu tarsai. Ezt kiegeszitve a konnektoros toltessel siman kapunk egy jo autot amit varosban hasznalva (foleg a kisebb Europaban) az esetek tobbsegeben tisztan villamos uzemben is elvan es a motor csak tartaleknak van. (autopalyara, 300 km-es tav fole) Ha a vegsebesseget is korlatozzuk a maximalis teljesitmeny limitalasaval, mondjuk 120-130-ra, akkor meg tovabb javul a fogyasztas, mivel kisebb teljesitmenyre es fogyasztasra, de azonos meretben konnyebb kornyezetkimelobb motort kesziteni.

    ps: Igen, a tisztan elektromos autokban ehhez kepest nincs semmi, csak egy nagy aksi, egy kis doboz elektronika, egy egyszeru villanymotor, meg a tolto csatlakozo. Ha az aksik ara a tomegtermeles miatt lemegy, akkor a belsoegesu autokhoz kepest a villany teljes hajtasrendszere kb. annyiba fog kerulni, mint most egy inditomotor es a mostani ar toredekebe az uzemanyag. (foleg ha az adonal atallnak megtett tavolsag * ut tipus alapu szamlazasra)