• nkmedve
    #3
    A dolog úgy áll szerintem, hogy mindenki tudott a manipulálásról már egy ideje, beleértve az amerikai hatóságokat is. Most hogy kicsit megromlott a viszony Németország és az Egyesült Államok között (a közelkeleti helyzet miatt), persze kiderült a dolog teljesen "véletlenül".

    Kétlem hogy a VW lenne az egyetlen gyártó amelyik manipulált (lehet mások nem szoftverrel, hanem pénzzel tették ugyanezt), nincs akkora óriási technoloógiai fölénye egyik gyártónak sem, hogy olyan hatalmas különbségek legyenek a emisszós értékek között. Jóformán minden cég ugyan azokat a technológiákat használja és a beszállitók is sokszor közösek. Nagy valószinűséggel ez a helyzet a diesel személyautók durva visszaszorulásához fog vezetni, hacsak nem változtatnak a szabályzáson (amik egyértelműen a benzineseknek kedveznek). Ezen Európa és főleg a Német gazdaság hatalmasat fog veszteni (és nyilván mások nyerni fognak).