• Árpicsek
    #22
    Mivel csak egy ötlet, nem nagyon gondolkodtam a megvalósíthatóságán. Lényeg: újra felhasználható járgányról lenne szó. A repülőt katapult gyorsítaná, a torlósugár-hajtómű bekapcsolásáig, ez emelné olyan magasságig ahol még éppen tud biztonságosan működni és innen venné át a jármű gyorsítását a rakéta hajtómű és állítaná a kívánt pályára. Előnyei: jelenlegi (és igencsak korlátozott) tudásom szerint az űreszközök felbocsájtásának legenergiaigényesebb szakasza az alsóbb, sűrű légrétegeken való átjutás. A torlósugár-hajtómű révén megspórolható lenne egy jó adag oxidáló anyag (kisebb méret, több felvihető hasznos tömeg, torlósugár-hajtómű egyszerű mint a vonatfütty). A katapult technológiája már megvan. Ha a hordozón 100 m-nél kisebb szakaszon fel lehet gyorsítani egy 10-15 t-s repülőt 250-300 km/h-ra akkor a 6-800 km/h is elérhető lenne talán ésszerű méreteken belül. Ha beválna, valószínűleg csökkenhetnének a felbocsájtási költségek az újrafelhasználhatóság okán, civil ipar több pénzt fektetne be bla-bla-bla. Igen, tudom kellene hozzá egy nukleáris reaktor és a légellenállás meg még egy csomó dolog okozna problémát, de mivel nem vagyok mérnök, tudós, meg hasonlók azt nem tudom megítélni, működne-e egyáltalán, mennyibe kerülne stb. Csak összeraktam, általam igencsak felületesen ismert, már meglévő, működő technológiákat, amikkel már van gyakorlati tapasztalat. Szerintem, kevésbé sci-fi mint az űrlift, a repűlőröl indítás és hasonlók. Nem váltaná ki a jelenlegi technológiákat, mert azokra épül, EMALS van, torlósugár-hajtómű van, rakéta-hajtómű van, "csak" össze kéne kombinálni őket. Persze bele kéne borítani némi pénzt. Én, személy szerint, jobban örülnék, ha a nukleáris meghajtást csak az űrben használnák, biztonságos távolságra a Földtől.