• NEXUS6
    #16
    "600-700 km/h nem fogod elérni a világűrt, egyenlőre azok a hiperszonikus repülőgépek amik ennél jóval nagyobb sebesség elérésére terveztek, nem léteznek."
    Őöööö, valóban nem lehet az űrt 700-zal elérni, mondjuk én ilyet nem is állítottam, hanem azt, hogy ez a torló-sugárhajtómű alsó működési sebessége! Ennél értelemszerűen csak nagyobb sebességű gépek vannak/voltak ilyen hajtóművel felszerelve, pl a francia Nord 1500 Griffon, vagy az SR-71-es, vagy a Navaho robotrepcsi, vagy az orosz/indiai BrahMos rakéta. Szal léteznek torlósugárhajtóműves járművek, amivel te még mindig kevered az a scramjet hajtómű, ami még valóban csak kísérleti stádiumban van. A ramjet/scramjet kombinált pedig meg kb rajzasztalon.

    Az lehet, hogy a Falcon pár kísérletéből egy-egy sikertelen, meg szép lassan lassan halad az X-43 is csak, de hasonló vagy talán még valamivel intenzívebb kísérletet az oroszok is és kínaiak is folytatnak. Ez a sebességtartomány (+5M) sajna a 60-as évektől kezdve marhára nem kutatott. 30-40-50 év késéssel végezzük el azokat az alapkutatás jellegű repülési kísérleteket, amiket akkor lehetett/kellett volna. Mégegyszer ezeket se túl intenzíven.

    "Nem az a kérdés, hogy lehet-e nukleáris sugárhajtóművet csinálni, hanem hogy alkalmas-e az űr elérésére, és a válasz az, hogy nem."
    Na ezt meg honnan tudod? Negatívan hogy tudsz valamit is bizonyítani? Szerintem csak úgy ha az összes lehetséges pozitív megoldást kizárod! Ezekszerint ezeket a kísérleteket te elvégezted? Mesélj! ;)

    Ha a VASIMR képes valamilyen nagyobb magasságon a pályára álláshoz szükséges sebességet megközelítő sebességhez tartozó, emellett a jelentkező légellenállást legyőzve gyorsítani a járművet, akkor egy viszonylag nagy sebességnél és magasságnál a további gyorsításra már alkalmas. Ha az orbitális sebességet nem percek (mint a jelenlegi rakéták), hanem órák alatt éri el, akkor úgy is jó, mert hogy elektromos/nukleáris hajtómű előnye pont az hogy a gyorsítás időtartama gyakorlatilag korlátlan, mégha a leadott impulzus/tolóerő viszonylag kicsi is.