• Skylake
    #2
    Nehéz lecke lesz ez a Nokiának. Pengeél. Csak és kizárólag abban az esetben fognak tudni piacot szerezni önmaguknak, ha:

    - a hardver és a szoftver minősége a megcélzott árkategórián belül a létező legjobb lesz,
    - képesek lesznek valamilyen olyan feature-t, vagy többet létrehozni, amely egyedivé és egyben széles felhasználói kör számára nagymértékben kívánatossá teszi a készüléket, és nincs meg a piacon lévő többi ugyanilyen kategóriájú eszközben,
    - képesek lesznek olyan marketinget mellétenni, amely pozitív párhuzamot képes vonni a régi, MS előtti Nokiával, meg ezzel a termékvonallal - a MS féle, Elop-kitérő elfedésével. "Ez olyan, mint a régi, igazi Nokia, amit szerettél, csak sokkal jobb" - ezt kell kb. marketinggé tenni. Rohadt nehéz.
    - Képes a készülék és marketingje olyanokat megfogni, akik kimaradtak a régi Nokia korszakból. Régen, 10 éve a Nokia körülbelül kívánatos prémiumterméknek számított - mára pedig a legfiatalabb felhasználók számára ugyanilyen az iPhone és a Samsung egyes modelljei. Szóval azt megugrani, hogy ezek mellé a Nokia belépjen - én kb. lehetetlenségnek tartom.

    Ha én lennék a Nokia CEO-ja, a következőt tenném: meghatározott, szűk körű piaci szegmenseket próbálnék lefedni. Például a terméket afféle prémium Blackphone mintájára készíteném el - és talán ezzel lehetne például kormányzati megrendeléseket szerezni. Vagy szerepeltetnék ipari-katonai felhasználásra szánt, strapabíró, terepre szánt modelleket a kínálatban. Mindegy, csak nem olyat, amiből a piacon 12 egy tucat van, és azok piaci pozíciója jól bejáratott, és ezért nagyon erős. Mert abból bukta lesz

    Ha tetszik a Nokia számára az ötletem, szakértői díjam utalása kapcsán nyugodtan keressen itt, valamint személyesen a 17.számú sör és kísérőipari kutatóintézet "Rizlingszilváni" meeting-room-jában, munkaidőben és azon túl ;-)