• sola
    #2
    Ez nemcsak a telefonokban jönne jól, hanem masszívan megtámogatná az elektromos autók és általában az energia tároló rendszerekre épülő "zöld" termékek versenyképességét.

    Az elektromos autók számára azért lenne nagyon előnyös, mert elévültté tenné a költséges-akkumulátor-cserétől való félelmet. Bizton lehetne azzal számolni, hogy ha egyszer megveszed az autót, akkor az aksi a kocsi élete végéig becsülettel fog szolgálni. Ez pedig hatalmas fegyvertény lenne, mert az elektromos autók hajtáslánca sokkal egyszerűbb felépítésű mint egy benzinmotoros autóé, ezért a várható alacsony-szerviz-költségű élettartama is sokkal nagyobb. Egy jó minőségű modern elektromos autó vevője (Nissan Leaf, BMW i3, Tesla...egyéb) ezzel bizton számíthatna 20+ éves élettartamra. (Még ha ő maga 4 év múlva vesz is egy újat mert burzsuj, a használtan való eladási ára a fentieket nyilván pozitívan befolyásolja, az új tulaj meg használja tovább boldogan). Ezeket figyelembe véve a magasabb induló beszerzési ár elfogadható lenne az elektromos autók számára (bár az áruk folyamatosan esik azért most még elég drágák a benzinesekhez képest).

    Az otthoni és közműves energia tárolóknál a megtérülés legfontosabb mutatója szintén az élettartam, azaz az extrém hosszú élettartamú aksik megjelenésével a tárolás kwh-ra vetített költsége leesne a béka segge alá, ami hatalmas előnyt adna az őket igénylő napelemes és szélenergiás termelő rendszerek számára. Ha a load-shifting költsége leesne, akkor a közművek masszívan nekiállnának szél és nap erőművek telepítésébe és szép ütemesen nekiállnának kivezetni a masszívan környezetszennyező + GW hatású szén és gáz erőműveket hiszen amúgy a szél már most is olcsóbb náluk, a nap pedig nagyon hamar szintén beesik árban alájuk, úgyhogy csak a base-load képesség volt az utolsó bástyájuk (ami ezzel ugrana is).

    Utoljára szerkesztette: sola, 2015.08.27. 20:32:54