Munkas#3
Nekem tetszik a Telekom TV-s felülete, de ha valakinek nincsenek ilyen preferenciái, akkor kerülendő mint szolgáltató.
Már kb. 10 éve náluk vagyok, de az utóbbi években nagyon leesett a cég színvonala. Az ügyfélszolgálat egy lutri: 75%, hogy egy olyan ügyintézőt fogsz ki, aki se a műszaki dolgokhoz, se az ügyintézéshez nem ért, 50%, hogy valamelyikből megüti az elégséges szintet, de ez se ér sokat: vagy nem érti meg a problémát, vagy ha mégis fogalma sincs, hogy lehet megoldani, és továbbkapcsol az „illetékes” felé (az on-line még rosszabb, ott nem csinálnak semmit). Általában 3-4 ügyintézőnek kell előadni, hogy mi nem megy mire, megígérik, hogy javítani fogják. Aztán persze nem történik semmi, mert a maga szervezetben sincs minőségbiztosítás.
Múltkor már abban maradtam velük, hogy elegem volt a heti kétszeri 0,5-1 órás értelmetlen beszélgetésekből, küldjenek ki egy szerelőt és oldja meg. Persze neki sem jött össze, bénázott egy fél órát, és ő is csak kollegáira hárította, hogy miért nem lehet megolani a dolgot.
Csomagot váltottam, erre elment a TV, nem lehetett regisztrálni a STB-ket, két hét után annyi történt, hogy kittek és elvitték a boxokat, azt ők sem tudták, hogy miért, de ez volt a parancs (a gyerekeim kicsit feszültek is voltak, a rajtuk tárolt mesegyűjteményük pusztulása miatt). Kaptam helyette egy papírt, hogy majd az ügyfélszolgálaton adnak helyette olyat, ami jó lesz. Persze ott is elhajtottak. Aztán jött a fent említett szerelős sztori, ő hozott két STB-t, de nem ment vele semmire.
Itt feladtam, bementem a Telenorhoz, vettem mobilnet előfizetést, és lemondtunk TV-ről. Ezután már csak röhögtem az egészen. Egyszer csak leszedték számlámról az előfizetési díjat, pedig nem is volt szolgáltatás. Párszor hívogattam még az ügyfélszolgálatot, de már rutinosan letettem a telefont, ahogy először behazudták, hogy nem látják az adatokat, vagy látják, de szerintük minden rendben, ezért továbbkapcsolnak az illetékes felé. Amúgy is csak a szokásos hülyeségekkel akartak tornáztatni: nézzem meg mit ír ki, indítsam újra háromszor, olvassam be a STB számát stb. Írtam pár email-t is, a végén már felszólító módban, de nem sok haszna lett. Pár hét után, épp lebeszéltem a jogászommal, hogy bevinném neki az összes papírt és harcoljon velük ő. Ekkor, egyszer csak megjelent az előző szerelő és negyed óra alatt megcsinált mindent. Azt ő sem tudta megmondani miért nem ment ez 6 héttel korábban.
Ismerősöknek panaszkodtam, hogy jártam, és többen mondták, hogy velük is megesett hasonló.
Ezek után semmi kétségem nem maradt a felől, hogy a Telekomot tenyészett idióták vezetik. A végrehajtó személyzet képzetlen, a középvezetőknek vagy fogalmuk sincs mi miért történik az általuk irányított szervezeteken belül, vagy ha igen, nem képesek javítani rajta, az egyes szervezeti egységek (ügyfélszolgálat, szerződéskötők, számlázás, szerviz stb.) kommunikációja nullához közelít, és a feladatkörök úgy el vannak határolva, hogy az ügyintézők nem is tudják átlátni mi okozza a hibát.
Ha nem a kitaposott úton haladva kell rutinműveleteket csinálni, meghal az egész rendszer. Ehhez viszont elég, ha egyszer elgépel valaki egy számot, vagy rossz helyre továbbít egy igényt. Onnét már nem érti senki a cégnél, hogy mi lehet a baj, és még egy hozzáértő segítőkész ügyintéző sem tud a rossz rendszerben jól dolgozni.