• molnibalage83
    #28
    Ez szintén a net korszak miatt van. Az F-15 esetén olyan gebaszok voltak, hogy mai szemmel a program már régen meghalt volna.

    Még a földi tesztek alatt darabokra szakadt az egyik hajtómű, de ennek ellenére zöld utat adtak neki és elhalasztották az M2.0 tartomány és afeletti performance teszteket.

    A rendszerbe állítás után az F100 problémái, sztrájkok miatt volt olyan F-15 alakulat, ahol 35%-ot nem érte el a hadrafoghatóság úgy, hogy azokat a gépeket nem számították bele tudtommal, amikbe nem is jutott hajtómű. Hajtóműpomázs és leállás miatt gépet is vesztettek, emiatt a JSF és AMAD működést utólag kellett módosítani, stb.

    Ehhez képest az F-35-nél semmi ilyesemi nem volt. Az F-135 fényévekkel minden más gyártásben levő hajtómű előtt van, a turbina előtti gázhőmérséklet 300-400 fokkal van minden más gép előtt úgy, hogy az élettartama nem oroszosan alacsony. A francia SNECMA M-88 hajtómű gázhőmérséklete is az egyik legmagasabb, de még az is messze van ettől és élettartma az F100-hoz képest is a béka segge alatt van.

    Szóval a baj az, hogy a sok tudatlan bulvárbalfasz és szenzációjajhász tonnányi marhaságot összehord a gépről, mikor a legfontosabb hibáját nem emelték ki egyszer sem a JSF porgramnak. Azt, hogy a kedves megrendelő képtelen volt egy szilárd koncepció kialakítására, ettől megszaladtak a költségek. Amiatt persze kurvára nem sírt senki arca, hogy a képességek is.

    Az eredeti koncepció egy "lopakodó F-16C" volt, de egyes radikálsok még radart sem akarta bele, mondván, hogy hálózat alapú hadivselés, más adni neki majd célt. Ehhez képest lett egy olyan gép, amiben a világn no1. / no2. AESA radarja van, beépített TGP/EOTS úgy, hogy stealth képesség megmaradt, DAS és még van ott más is. Naná, hogy drágább lett. Ennek ellenére a költségek csökkennek és a mostani F-35A valahol 90 milla/gép táján van. Ahhoz képest, hogy az EF és Rafale kb. ennyi és a fentiek közül egyikkel sem bír és repteljesíményen kívül semmit nem tudnak felmutatni többletként...

    Az F-22-őt nem redukáltál le, csak forráshiány miatt később kap meg egyes tervezett képességekte, ellenben olyan is megkapott, amit anno nem is szántak neki. Anno szó nem volt arról, hogy az F-22 PGM carrier lesz... Csak a JDAM átírt egy-két dolgot...

    A forráshiány sok mindent elkaszál. Az F-15E gépek is évtizedes csúszással kapták meg a sisakdisplayt és HOBS képességet, a prioritás az F-16C és F-15C meg a Navy-nél volt, még az F-22-őt is megelőzte az F-15E.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.08.11. 23:00:05