• CairoJack
    #20
    Őszintén nem trollkodásból mondom, meg tudom, utólag könnyű okosnak lenni, de történetesen én már az óra megjelenése előtt is azt mondtam, hogy ez bizony vaskos bukta lesz. (Visszakereshetőek a kommenteim).

    Ugye röpködtek a jóslatok a 10 milliós eladásokról, én már akkor azt jósoltam, hogy 2 sem lesz meg. Nos annyi bizonyos, hogy alábecsültem a márka erejét, a márka fanatikusok irracionalitását, a csordaszellemet, és a divatot. Mert bizony már az előrendelések jóval meghaladták az általam várt számokat.

    Mit jelent ez? Nos az én olvasatomban, azt, hogy nagyon-nagyon sok ember ahelyett, hogy átgondolta volna, hogy valóban van-e értelme egy ilyen cuccnak, van-e rá szüksége, fogta magát, és megvette, csak mert elhitte a marketing BS-t, hogy ez trendi, ez neki kell, meg hogy hasznos, és menő lesz tőle.
    Talán örült is neki pár napig, aztán jöttek a hátulütők. Igazából semmire nem használható, fél nap alatt lemerül, annyira nem is jó, etc, etc, és szépen ráébredtek sokan, hogy ez egy "fölösleges" termék. Réteg igényeket talán ki tud szolgálni, tömeges igényeket nem. Főleg nem ilyen árazással. Ha heteket menne egy töltéssel, olcsóbb és hasznosabb lenne, akkor talán lenne esélye, hogy tömegtermékké váljék, de igazából ott is csak a divat faktor lenne az igazi húzóág, mert a spéci igényeket leszámítva, valljuk be, nincs rá szüksége egy átlagembernek. Az okostelefon mindent tud. Jobban. Gyorsabban. Amit meg mégsem, azt meg tudja egy 20 rugós kiegészítő karpánt.

    Egy szép nap majd eljut oda a technológia, hogy egy okosóra annyiba fog kerülni, mint most egy sima Casio, talán üzemidőben is hatalmasat fognak fejlődni (pár hetes üzemidő, pár nap helyett), és bizisten, még én is vennék egyet, ha víz és ütésálló lenne (G-shock smartwatch), meg 50 rugónál nem drágább. Mert olcsóé, játéknak elmegy a hülyeség, de százezreket kiadni egy lényegében felesleges, és közel használhatatlan termékét, bizony úri muri.
    Erre azért kezdenek rájönni az emberek is, és a kezdeti rózsasín felhőket szétkergeti a valóság szürke ege.

    A lényeg, hogy ez a termék annyival megelőzte a korát, hogy még se nem használható, se szükség nincs rá. A kezdeti márkafanok hurráoptimista őrjöngését, és ostobaságát felváltotta a napi realitás, és ez bizony megmutatja a termék iránti valós keresletet.