• kvp
    #4
    A napelemek az idojarastol fuggoen csak 10-150 km-t adnak hozza a kapacitashoz, az energia tobbsege (kb. 700 km/toltes) az aksikbol jon. Azert ilyen hatekony az auto, mert konnyu es aramvonalas, tehat kevesebb energiaval messzebb jut. Ha minden auto ilyen lenne (vagy az orszaguton lenne elvalasztott konnyu jarmu/bicikli es normal sav, akkor a torestesztekkel sem lenne gond. Egyebkent kb. 60 km/h a vegsebessege, ez is segit az energiahatekonysagban. A lenyeg, hogy az elektromos energia nagyobbik reszet a halozatrol kapja. Amikor nem mozog a jarmu, vagy ha kevesebb mint 10 (januar) - 150 (julius) km-t tesznek meg vele naponta, akkor a maradek energiat az akiskban tartolja es a halozatra vissza is tudja taplalni. A maradek idoben meg a parkoloban allva es a toltore kotve, bufferkapacitast nyujt a halozat szamara, azaz ejszaka feltoltik, elmennek vele dolgozni, nap kozben napelemkent mukodik, csucsodben (reggel es este) pedig besegit a halozatnak.

    Az otlet jo, de szvsz. olcsobban jovunk ki, ha a napelemeket a sivatagba tesszuk, az autokat csak a minimalisan szukseges aksi kapacitassal latjauk el. (akar munkabajaro es kirandulo aksi csomagokat adva hozzajuk), tovabba a helyi bufferelest statikus aksik vegzik. Ez utobbi egyebkent a Tesla megoldasa is, tehat uzletileg is mukodokepes. Egy Tesla suv-ra meg senki nem mondja, hogy nem egy rendes auto vagy nem megy jol.