• kvp
    #4
    A google open source strategiaja alapjan a forraskod publikus lesz es kulso felek (az open source kozosseg) altal auditalt. A kereskedelmi termekekbe ennek a gyartoi valtozata kerul igy mindenki eldontheti, hogy a gyari szoftvert hasznalja vagy lecsereli a nyilt forraskodura epulo sajatra.

    Reklamok: Ha egy csak szenzorokat tartalmazo fitnessz karkoto reklamokat vagy barmilyen informaciot meg tudna jeleniteni az erdekes lenne. Ez kb. egy biologiai parametereket mero eger vagy billentyuzet esete, egyiken sincsennek villogo reklamok.

    Hardveres szenzor kikapcsolas: Modelltol es gyartotol fugg, mindenki olyat valaszt amilyet akar vagy epit sajatot ha nem tetszik neki ami kaphato.

    Lobbizas: A google jelenlegi uzleti strategiaja arra jatszik, hogy a lakossag tamogatasat elvezze, akar az allammal szemben is. Ezert altalaban csak olyan dolgokat tamogatnak amit a lakossag is. Ennek az az oka, hogy a legjobb lobbi strategia az, ha a politikusok helyett a lakossag tamogat, igy mind az allammal, mind a konkurensekkel szemben elonyosebb helyzetbe kerul a ceg, raadasul meg szeretik is az emberek. Politikusok koreben ezt hivjak populizmusnak es alapvetoen ha a politikus oszinte, tehat nem hazudik vagy lop, akkor hosszutavu es nagy aranyu tamogatast hoz. Cegek eseten ez azt jelenti, hogy az emberek onkent adjak nekik a penzuket es nem kell trukkozniuk hozza. Egyebkent ez nagyjabol benne van a ceg vallalati filozofiajaban, csak mas szavakkal.

    A google a fentiek miatt mindig a win-win uzleti eseteket keresi, tehat mind a vasarlok (lakossag), mind ok nyerjenek az uzleten. Szinte ez az egyetlen hosszutavu strategia amivel stabilan biztosithato egy ceg jovoje.

    ps: A google le van maradva, ezt a termeket az apple mar apple watch neven piacra dobta es ok meg az engedelyeztetessel sem nagyon foglalkoztak, sot az elso vasarlokon vizsgaljak, hogy a technologia mukodik-e egyaltalan. Ennek ellnere megis nagyon nepszeruek ok is.