• kvp
    #4
    "Miféle harmadik fokozat?"

    A kapszulan talalhato 18 thruster. A masodik fokozat, amennyiben le van kapcsolva a hajtomu elvileg barmikor levalaszthato. Persze ha tul nagy meg a legellenallas, ami max-q kornyeken nagy, akkor elofordulhat, hogy tul nagy nyomoero hat a kapszulara, ahhoz, hogy le tudjon valni a szeparacios rendszerrel es a manoverezo hajtomuvekkel egyutt. Ilyenkor max. a tehetetlenseg miatt tudna csak levalni, ha keresztbe fordul a jarmu es kvazi leszakad. (mondjuk nagyjabol ezt tortent)

    Ha nem kap megsemmisitesi parancsot, de egy ernyonyitast indit a fedelzeti szoftver akkor lehet a kapszula meg egyben vissza tudna jonni, felteve, hogy a csomagtartot le tudja dobni es a rakterben sincs tobb teher mint amekkora a max. visszateresi ertek. (ez utobbi valoszinuleg itt tobb volt, mert a felviheto tomeg nagyobb mint a visszahozhato)

    A szemelyszallito valtozatban mar lesz annyi ero, hogy a levalast barmikor megtegye, remelhetoleg maxq-nal is. A fokozatok elengedese egyebkent mindket valtozatnal pirotechnika nelkul megy, csak a toloero tartja a helyen az alacsonyabb fokozatokat, ezert ha azok kiurultek, akkor a kovetkezo fokozat beinditasa es a szetvalaszto pneumatika leloki az elozot. A masodik fokozat ledobasa utan a manoverezo hajtmuvek es a gazrugok lokik el a jarmuvet es egyben a kiegett fokozatot vissza a legkorbe.
    Rajz a lepesrol:
    http://www.nbbd.com/events/spacex/images/120314-2-dragonsep.jpg
    (most valoszinuleg a bal oldali feher egyseg egyik tartalya ment szet a tul nagy mechanikus terheles miatt)