• kvp
    #9
    "Konkrétan a szárny fáradásos törése miatt soha nem volt airliner baleset,"

    Sajnos volt:
    http://www.youtube.com/watch?v=TBcC8zqNjKk

    Egyebkent mar a masodik vilaghaborus amerikai gepeken is volt biztonsagi tank, amit ha kilottek, akkor eltomitette magat. A japan gepek ellenben nem kaptak ilyet, ezert mar az elso lyuk utan omlott beloluk az uzemanyag, amitol jellemzoen kigyulladtak. Ennek a technologianak egy tovabbfejlesztett valtozata lehet a cikkben leirt. Apro repedesek eseten mukodik is, de csak a csere idejet lehet vele elodazni, az alkatresz ugyanugy tonkre fog menni, csak kesobb. A gond ott van, hogy elegge veletlen a javitas minosege, ezert ugyan novelheto a karbantartasi idoszak, de ezzel a gepek uzembiztossaga is csokken valamennyit. Civil gepek eseten foleg az uj csupa muanyag burkolatu gepeknel van ertelme, ahol ragasztott muanyagbol (pet palackbol) van a szarny es a geptorzs jelentos resze.