• Skylake
    #4
    Egyszerű, mármint a tényleg szakmai, technikai indokok mellett. A kereskedelem számára a magánélet, azaz az élet meghatározott szféráinak nem láthatóvá válása nagyon nem hatékony dolog közgazdasági értelemben. Ki kell küszöbölni. Minden reklámnak, kezdve a kutyaeledeltől a biztosításokig olyannak kell lenniük, hogy aki elé odanyomják, az ellenállhatatlan vágyat érezzen arra, hogy az adott terméket-szolgáltatást megvásárolja. Ehhez az kell, hogy az adott személyről minél relevánsabb adatok álljanak rendelkezésre: mit szeret, és mennyi pénze van kategóriákban főleg.

    Miről szólnak például a különböző kártyák, a Supershop-tól kezdve a Smart-ig? Nehogy bárki is azt gondolja, hogy a két szép szeméért, valami jófejségből kap kezdvezménykéket a kis kártyájára! Ugyan dehogy: az ilyen rendszerek célja az, hogy a vásárlók aktivitása, vásárlásaik minél jobban követhetők legyenek, ez által jobban tervezhető legyen a beszerzéstől kezdve a készletezésen át az adott áruház(lánc) működése. Ez a cél, a kedvezménykék, pontocskák a vásárlóknak meg a mézesmadzag. Na most, azért vannak rápörögve erre a témára, mivel az ilyen kártyarendszerekhez képest elképesztő pontosságú adatgyűjtési megoldások integrálhatók az IoT termékekbe - ez a nagy hype oka, persze neked és nekem úgy adják el, hogy mennyire megkönnyíti és hatékonnyá teszi az életet. (Közben megjegyzem, hogy a számomra értékelhető hatékonyság nem esik egybe azzal a hatékonyság fogalommal, amelynek értelmezését be akarja sulykolni.)

    Úgyhogy ez a hype erről szól. Egészen addig fog tartani, amíg vissza nem fognak élni ezekkel az adatokkal - ehhez még a jelen üzemben 8-10 év még kell.