kvp#41
Mondok egy mernokileg mukodokepes valtozatot: Ha a jarmu es a cso atmerojet ugy valasztjak meg, hogy a cso keresztmetszeri felulete legalabb ketszerese legyen a jarmuenek, tovabba a jarmu orrat es hatuljat ugy valasztjak meg, hogy a leheto legkevesebb turbulenciat keltse, akkor a jarmu korul a legnyomas novekedes kontrollalhato marad.
A jarmuvek utasok szamara elviselheto es gazdasagos merete pedig valahol a ketszer ketuleses es a haromszor harom uleses, kozepfolyosos elrendezes kozott van. Ez a gyakorlatban egy atlagos shinkansen meretet jelenti, azaz olyan 3 meteres atmerot (2+3 ules)
A fentiek alapjan a rendszer olyan 4.3 meteres minimalis cso atmerot igenyelne ha pont a hangsebesseg alatt halad es onnantol egy atlagos vonat kenyelmevel rendelkezne. Persze a sebesseg tovabb novelheto a csoatmero novelesevel.
Meglepo modon a japanok egy kicsit a fenti adatok fole mentek, a Chuo maglev 2x2-es ules elrendezesu, valamivel kevesebb mint 3 meteres jarmu atmeroju es 13 meteres ketsavos alagutakat hasznalnak hozza, ami lehet legritkitott vagy legkori nyomasu is. Ez boven elegendo hely a levego szamara nagyobb sebessegeken is. A palya es az alagut kialakitasa miatt ezek az adatok vonatonkent 250%-os alagut/jarmu aranyt jelentenek.
Nehany kep es adat a mukodo prototipusrol:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=120021884