• VolJin
    #40
    Ez a megoldás évtizedek óta rando szerepel a sci-fikben vagy James Bond filmekben. A légellenállás egyenesen arányos a közegsűrűséggel, a sebességgel meg néhyzetesen. Szóval a negyedére csökkentett nyomás a duplájára emelheti a sebességet. Csak ez ugye a szabad térre igaz, nem egy csőre, ahol a cső faláról visszaverődik a levegő. A szabad térben a levegő eltérül oldalra, itt a szerelvény maga előtt tornyozná fel. Ha cső nem lényegesen nagyobb átmérőjű, mint a vagon, az elöl fwltorlódó légtömeg és a hátul hagyott alacsony nyomás jobban fékezné a járművet, mintha a normál légkörben szabadon futna. Első gondolatra a csőnek sokkal szélesebbnek kell lennie, mint a vonatnak.
    Elméletileg is minimum a tizedére kell csökkenteni a légnyomást egy háromszoros sebbességhez, ha elhanyagolhatóvá tesszük a levegő feltorlódását.
    Hát ez baromira nem egyszerű feladat. Nem véletlenül csak filmekben szerepel.