• NEXUS6
    #34
    Ez egy tanulmány?
    Pl aerodinamika:
    "In either case, if the speed of the air passing through the gaps accelerates to supersonic velocities, then shock waves form. These waves limit how much air can actually get out of the way of the capsule, building up a column of air in front of its nose and increasing drag until the air pressure builds up significantly in front of the capsule. With the increased drag and additional mass of air to push, the power requirements for the capsule increase significantly. It is therefore very important to avoid shock wave formation around the capsule by careful selecting of the capsule/tube area ratio. This ensures sufficient mass air flow around and through the capsule at all operating speeds. Any air that cannot pass around the annulus between the capsule and tube is bypassed using the onboard compressor in each capsule."
    És ennyi erről a témáról.
    Naa, ez kb. 10 év, amíg rájönnek. Hogy hogy kerüljék el, vagy inkább hogy lehetetlen elkerülni. Csak jelzem.

    Ha belegondolunk, hogy igaz 1/6 marsi légköri nyomás van, de a cső felét legalább elfoglalja a jármű, akkor az azt jelenti, hogy a csövet kitöltő levegő felét gyorsabban mint a jármű sebessége át kell pumpálni mögé.
    Ilyen, a hangsebességet meghaladó belső áramlási sebességű "kompresszor" még nincs.
    És ha engem kérdezel, nem is lesz soha!

    Van pl az un scramjet hajtómű de az nem ilyen elven működik, kb összesen eddig van 15 perc valós működési tapasztalat velük.
    És egy csőbe bezárni minden csak nem életbiztosítás.

    Nézd, Musk vagyonos ember, biztos hogy tud annyi pénzt adni akármelyik mérnöknek, hogy az lehetségesnek, kutathatónak tartsa a dolgot. Ha nekem azt mondaná, itt van 40 000 $-os fizetés, foglalkozzál vele, akkor én úgy foglalkoznék vele akármeddig, hogy ihaj! XD
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2015.06.04. 21:00:52