• NEXUS6
    #47
    A legbiztonságosabbnak tartott légiközlekedés rendszeréhez képest nézzük, hogy néz ki a robotkocsi.
    A repülés egy nagyon precízen leszabályozott, nemzetközi szervezetek (Pl ICAO) által kidolgozott jogi környezetben végrehajtott tevékenység. A repülésben részvevő öszes szereplő jogai, kötelezettségei, lehetőségei le vannak szabályozva. Egy-egy szolgálati személy több évnyi tanulás és gyakorlás után kerül a helyére.
    A repülés teljes menete tervezett, szabályozott és nyilvántartott. A gép felszálása elött, adott útvonal megtervezésre és engedélyeztetésre kerül, a terv minden egyes érintett és résztvevő szolgálatnak elküldésre kerül, akik tájékoztatást adnak a többi résztvevő számára is, valamint a forgalmat összehangolják. A gépek szigorúan meghatározott, szabványosított repülést segítő, biztonsági berendezésekkel vannak elllátva, a repülés közbeni navigációhoz az infrastruktúra kiépítésre került.
    Egy modern utasgép pilótáját rengeteg olyan funkció segíti, ami hasonló ahhoz, ami egy modern autó vezetést segítő rendszereinél még csak most tűnik fel. A gépeken ott a robotpilóta, ami az előre tervezett útvonalon végig viszi a gépet, a legújabbak a felszállástól leszállásig, sőt a földi manőverekig mindent megtudnak csinálni. De ne feledjük, hogy ez egy normál városi forgalomhoz képest egyszerűbb és jobban leszabályozottabb környezet. Rengeteg rendszer van, ami a váratlan helyzetek megoldásában segítheti, másik gép, földfelszínnel való ütközésre figyelmeztető, sőt manővert végrehajtó rendszerek.

    Mindezek ellenére, a sok évtizedes tapasztalat mellett, az egyszerűbb szabályozottabb környezet ellenére sem érett meg arra még az idő, hogy a repülést teljesen automatkussá tegyük (ezt nem én mondom, hanem a szakemberek).

    Na ehhez képest akkor mit akarunk már a közúti közlekedéstől, kérdem én!?
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2015.05.15. 14:01:51