asgh#9
A növekedési statisztikákra alapozott elemzések tipikusan a marketing kamu kategóriába tartoznak, főleg ha látványosan kerülik a konkrét eladási számok összehasonlítását.
Mindig lehet ugyanis találni olyan célcsoportot, ami körében egy adott termékből egy adott időszakban többet adtak el, mint előtte.
Ha pl. az ugandai, 13 és 15 év közötti terhes lányoknak tavaly csak egy windows telefont adtak el, míg idén kettőt, az ugye 100%-os növekedés. Erre alapozva milyen jól lehet mondogatni, hogy szárnyal a windows, bezzeg a droidból 5%-al kevesebb fogyott.
Ha azonban mellé tesszük a konkrét számokat, akkor hamar kiderül, hogy az egyik esetben pár darabos, a másikban meg pár ezres eladásokhoz képest nézzük a növekedést.
Az ilyen "kreatív" statisztikákkal való játszadozást bármeddig el lehet vinni. Ha pl. a növekedés nem elég jó, akkor lehet játszani a növekedés ütemével, vagy a növekedés növekedésének ütemével és így tovább.
A többi innentől már nettó költészet.
A cikk címét pl. meg lehetett volna úgy is fogalmazni, hogy "Néhány európai országot leszámítva a windows phone piaci részesedése alig mérhető", de az valószínűleg nem tetszett volna a szponzornak. Utoljára szerkesztette: asgh, 2015.05.13. 13:46:13