• bobijub
    #4
    nem vagyok globális felhőszolgáltatás ellenes. sőt. az uberben viszont az nagyon zavar, hogy egy tényleg felhőbe való jó szolgáltatási ötlet mellé erősen társul a nemzetközi adóelkerülészet is. a szó legszorosabb értelmében szarok a taxisoknak az afféle érdekeire, amiket Magyarországon úgy védtek meg, ahogy Magyarországon megvédték (tudom, hogy ez így nyelvtanilag "túl van ragozva", de szándékos), de azok az országok, amelyek nem látnak adóbevételt a területükön tevékenykedő uberesek forgalmából, jogosan üldözik az ubert, mindaddig, amig az uber következetesen és szándékosan nem köt "helyi" megállapodásokat az egyes országokkal.

    az uberbe beszálló, de üzletileg agyatlan autósok póruljárása pontosan ugyanaz, mint ahogy sarki kifliboltot is szabad bután nyitni és ésszerűtlenül üzemeltetni és abba tönkremenni. azt viszont sosem értem műszakilag, amikor azt magyarázzák, hogy a taxi jobban használódik el. ha időalapon vesszük, akkor természetesen igen, de nagyon szeretném látni azt a műszaki indoklást, ami kimutatja, hogy egy taxinak használt jármű ékszíja-futőműve vagy bármely egyéb használatarányosan "leamortizálódó" harmadannyi kilométert bír ki, mint a normál használatú ugyanolyan személyautó. vezérműszíj csere százezer helyett harmincezernél? he? na jó ezt inkább tekintsük városi legendának, vagy az írói munkásságod részének. sőt. kifordítva, kilóméterarányosan kevésbé rozsdásodik. vagy a taxira a savaseső meg a lakkrontónapfény is triplán hat?