• kvp
    #2
    "Az autó vezetése az idő 95%-ában az emberi agykapacitás negyedét sem köti le."

    A balesetek tobbnyire a maradek 5% soran tortennek. Sajnos az a gond, hogy ez az 5% nem tudhato le egyszerre, hanem a teljes vezetesi ido soran apro esemenyekre oszlik szet. A suru kod/csucsforgalom csak az 5%-ot noveli meg 90-100%-ra, de a tokeletes tiszta idoben is elofordulnak potencialisan veszelyes helyzetek es nem szamithato ki pontosan, hogy mikor.

    A telefon/gps nyomkodasa elveszi az emberek figyelmet, igaz hogy csak rovid idokre, de az pont eleg egy hibahoz. A beszedfelismereses vezerles pont annyira karos, mint amikor valaki beszelget a soforrel valami koncentraciot igenylo temarol. Mindketto ugyanugy rontja a vezeto teljesitmenyet es ha ez a teljesitmenycsokkenes eler egy bizonyos szintet, akkor a vezeto hibazni fog. Raadasul minden embernel mas ennek a merteke es nagyban fugg az illeto kipihentsegetol. Ezert is nagyon nehez megallapitani, hogy mikor fog hibazni egy sofor, de az biztosan kijelentheto, hogy minel tobb nem a vezeteshez tartozo dolgot csinal, annal nagyobb a hiba eselye.

    Ilyen szempontbol a buszokon is teljesen jogos a vezetovel menet kozben beszelgetni tilos kiiras. Ugyanezt felragaszthatnak az autok muszerfalara is, mint ahogy a vezeto egy szamitogeppel sem beszelgethet kovetkezmenyek nelkul, de ha csak siman mason jar az esze az is lehet veszelyes. (pl. egy probleman elgondolkodva siman ala lehet lepni egy jarmunek meg gyalogosan is, ugyanez nagy sebesseggel haladva egy autoban meg rosszabb, mert az a labunkkal szemben nem all meg azonnal ha elbambulunk)