• kvp
    #6
    Ha befizetik az osszes adot akkor kapnak engedelyt is, meg taxiorat es online penztargepet is. Adofizetes nelkul viszont kb. olyan mint amikor egy ceg nyiltan hirdeti, hogy nem ad szamlat es ezert olcsobb a konkurencianal.

    A jo megoldas az lenne, hogy az uber szepen regisztraljon rendes taxis cegkent es bunyozza le a szabalyozast az alkalmazottaival, az allamnak meg fizesse be az adot. Addig meg amig nincs engedelyuk, en szemely szerint a NAV helyeben lefoglalnam a tettenert autosok jarmuveit. Aztan majd a birosagi eljaras es az adocsalas miatti buntetes befizetese utan visszakapjak. Ez csak par ev kerdese (eloszor ugyebar az uber szabalyozasat kell rendezni, aztan johetnek a perek), amig persze a kocsi egy hatosagi telephelyen lenne a szabad eg alatt, karbantartas nelkul. A megmaradt rozsdahalmot pedig a buntetes kifizetese utan a tulaj elszallitathatja. Megneznem hogy ki merne uber-ezni ilyen feltetelekkel.

    ps: Ugyanez igaz azokra a boltokra ahol nem adnak szamlat. Az eljaras vegeig be kellene zarni oket. Ha azt a par honapos kiesest es pl. elelmiszerbolt eseten a romlott aru potlasat nem birja a bolt tulaja, akkor igy jart. Ez nagymertekben novelne az adofegyelmet es igazabol mindket esetre van pelda az USA-bol. (ott pont ezert sokkal jobb az adofegyelem, nagyobb adocsalasert pedig letoltendo jar a gazdagoknak is)