#39
A neutfronforrást nem tudom, de az égész LFTh azon alapszik, hogy adott áramlási sebességnél a raktornál adott tartózkodási idő van emékeim szerint és csak ott zajlik hasadás. Tehát, amint változtatod a folyadék térfogatáramot úgy változik a delta T. Vész esetén meg a gravitációval az teljes folyadék leüürül, tehát ezzel a sebességgel, ha elfogy a folyadék a reaktorból, akkor remanens hőteljesítmény szinte nincs is asszem.
Az autó hogyan jön ide? Autóban nem lesz th reaktor. A videó arról szól, hogy annyira pofátlanul olcsó az áram ezzel előállíva, hogy van értelme ezzel folyékony üzemanyagot gyártani.
A videóban arról van szó, hogy 5000 t Th elég a világ teljes villamosáram igényének fedezésére 1 év alatt. Ha csak azt nézed, hogy Paks 10 Ft/kWh táján termel, akkor számold ki, hogy micsoda értéke van a Th-nak, amit gyakorlatilag ingyen kapsz, mert a ritkaföldfémek szeparációjánál szó szerint kihullik a Th. Egyszerűen ma hegyekben állnak a Th készletek, mert semmihez nem kell.
2012 táján a világ teljes villáram termelése 22000 TWh táján volt. Ehhez kb. elég 5000 tonna tórium. Tehát paksi eladott áram árával számolva 1 kg tórumban 44 milliárd Ft (cirka 160 millió USD) eladott áram ára van. (Paksnál olcsóbban termelnek már az új reaktorok is, nemhogy egy th erőmű, amihez nem kell 5 rétegű baszott nagy reaktor, stb.) tehát a grid többi eleméhez képest olcsó termel és mégis drágán adhat áramot. Gyakorlatialg nincs üzemanyag költség, mert a Th-t szinte nem is kell kezelni, ehhez képest az 3-10%-os U235 fűtőelem gyártása minden, csak nem egyszerű...
Egyszerűen felfoghatatlan korlátlan lehetőségel vannak a technológiában, minden más ehhez képest vicc.