• saxus
    #19
    Nem tudom ki azaz mrzool, de biztosíthatlak, hogy elég régóta használom ezt a nicket a netszerte, hogy ne más duplikátuma legyek.

    Az elpukkanó rakétákhoz meg, igen torzít abban, hogy 6 hónap vs 6 év. Viszont Abból a 6 hónapból te 4 kísérleti járművet hoztál, vagy olyat, ami nettó kísérleti jellegű küldetés volt. Az a 6 év meg kipróbált, bejáratott rendszerek, köztük a jelenleg legbiztonságosabbnak, legmegbízhatóbbnak, legbizonyítottabbnak tartott Soyuz. Aztán mégse sikerül mindig a küldetés.

    Megjegyzem, nagyjából a statisztika az, hogy a legtöbb rakétacsaládnál az első három kilövésből egy nem szokott sikerülni. Plusz, a SpaceX teljesen új szereplő a piacon, a Virgin Galactic egy teljesen új, kipróbálatlan utat követ, és az Orbital Sciences se nagyon tervezett közepes méretű rakétákat korábban. Ebből mondjuk aki számít az a SpaceX és az Orbital, a Virgin inkább turistálkodni akar csak.

    Viszont emellett még ott a Boeing/Lockheed által vezetett ULA a kipróbált rakétacsaládaival (Atlas, Delta), illetve a NASA is elkezdte az SLS fejlesztését. (Bár az felfedezés, kutatás céljából, nem műholdszállításra).

    Viszont kamov nagyon jól látja: addig, ameddig amerika ott tart, hogy van nekik rakétájuk teherszállításra, és a NASA átadta _kettő_ szereplőnek is a személyszállítást az ISS-re (de gondolom szükség esetén az Orion is dokkolható lesz) és jelenleg azzal bíbelődik (a SpaceX), hogy olcsóbbá tegye az egészet, addig a konkurencia ott tart, hogy egyáltalán kifejlessze a maga rakétáit. Ez alól kivétel az oroszok, az ESA a JAXA és Kína. De ott is meg lehet nézni, mik a tervek:
    - oroszok: Angara: olcsóbban gyártható, egységes rakétacsalád
    - ESA: Ariane 6: nagyjából ugyanazt tudja, mint az Ariane 5, csak remélhetőleg 40%-al olcsóbban
    - Kína: na jó, ők külön utasok, ők most igazából erődemonstrációt tartanak, csak az Apollo programnál jóval államkassza takarékosabb módon.