Sword Coast Legends
  • fluency
    #50
    A játék tényleg jó lett: egy AKCIÓ rpg ( nem véletlen a kis és nagybetű használat)
    Az viszont gáz, hogy ez egy D&D játéknak lett hirdetve és ott a logó is szinte "mindenhol". A játéknak meg alig van köze a D&D-hez. A cikk irójának fogalma sincs mi az D&D, mert akkor nem írna hülyeségeket olyan szabályrendszerről, amit nem is ismer.
    Ami sok embernél kicsapta a biztosítékot, az az, hogy ez játék nem D&D. Ez egy D&D szerű rpg katyvasz: nincsenek D&D varázslatok, alig van kaszt, presztízs kaszt meg pláne. Limitált a karakter alkotás, a változatos 4 db nemenként használható hangokról nem is beszélve. Strartégia nincs a harcokban, lévén alig van olyan ability, ami a harcokban taktikai elemként szolgálhatna. Minden Skillfához jár kemény 5 db skill... Az meg a játék non plus ultrája, hogy egy human, aki +2 extra skill pontal indul ki tud rakni néhány abilityt a legmagasabb szinten. Aminek persze alig van haszna. Ezért kár volt kivenni a szintalapú mágia erősödést illetve a szintenként tanulható varázslatokat, amitől a D&D valóban D&D. Meg különben is : hol a bárd és hol vannak a buffok?? Attól hogy valamit a végletekig egyszerűsítek az még nem lesz jó. Ez a megvalósítás nekem szimplán ratyi. Ilyesfajta dolgokkal ARPG-knél találkozni.
    Viszont a hangok és a zene nagyon jó. Sokszor NWN-re emlékeztettek a hanghatások néhány helyen. A companionok is elég jópofák és élvezetesek. A grafika szimplán vállalható, de aki egy rpgvel akar játszani, az amúgy sem ezt nézi.
    Végezetül maga a játék elég élvezetes, de ez nem D&D. Attól hogy Forgotten Realms-ben játszódik a történet és vannak bennt D&D-ben használt kasztok, skillek amik varázslatokról lettek elnevezve és klasszikusnak számító mobok, még nem lesz a játék D&D és ehhez nem kell Hardcore fannak lenni. Ez egyszerűen egy JÓ történettel ellátott AKCIÓ rpg, amire ráhúzták a D&D cimkét.