• asgh
    #15
    PC-n sem lesznek jó ideig 4K játékok, mert 4K-ra fejleszteni nagyságrendileg nagyobb befektetést igényel, mint HD-ra.
    Nem csak arról szól ugyanis a 4K, hogy ugyanazt a látvány a video hardver nagyobb felbontásban rendereli, hanem arról is, hogy a látvány részletességét olyan szintre emelik, ami egyáltalán indokolja a 4K felbontást.
    Ez azt jelenti, hogy az összes textúrát nagyobb felbontásban kell megfesteni, az összes modellt nagyobb vertexszámmal kell modellezni, stb. stb. Ha pedig a modellek és a textúrák részletesebbek, az magával vonja, hogy a környezetnek is részletesebbnek kell lennie. Tehát nem csak az objektumok minősége nő, hanem egy adott környezetben az objektumok száma is.
    Erre még külön ráerősít a 4K körüli hype is. Ha a technológiát azzal akarják letolni a felhasználók torkán, hogy hú mennyivel több részlet látszik, akkor egy 4K-s játékkal szemben elvárás lesz, hogy legyen is benne több észrevehető részlet és a játékosok direkt arra fognak figyelni, hogy - ha már kiadták az extra pénzt a 4K-ért -, mennyi vizuális többletet pakoltak a játékba.
    Azaz a 4K nem csak technikai kihívás, hanem nagyságrendileg több emberi munkát is igényel, a játékfejlesztésben pedig mindig az emberi munka a legdrágább.
    Igen valószínűtlen, hogy ilyen nagyságrendű kiadás-növekedést be fognak vállalni a kiadók egy marginális piac kiszolgálásáért, pláne hogy jelenleg még a fullHD-t sem használják ki a fejlesztők, ha lehet valamennyit spórolni a kreatív munkaerőn.