kvp#7
A gond a szabadsaggal van. Ha megadjak a fejmozgatas szabadsagat, azaz azt, hogy arra nezzunk amerre akarunk, akkor eleg nehez eloszereplos filmeket forgatni. Ha a kameramozgatas szabadsagat is meg akarjak, akkor meg kozel lehetetlen. E nelkul a ketto nelkul viszont nem VR a film csak szemuveges 3D vagy egy kevesbe interaktiv videojatek. Ezt akarjak kombinalni szemmel veressel, azaz befolyasolja a tortenetet, hogy mire nez a nezo. Ez jo otlet, de az alapotlet a point and click jatekok ota letezik, szoval nem annyira egyedi amennyire kellene.
Magam reszerol az elo filmekben latnam a lehteoseget, fix kamera pozicioval, de szabad 360 fokos nezelodesi lehetoseggel. Azaz kb. ugy latnank a tortenetet, mintha benne lennenk. Ez kiegeszitheto dontesi pontokkal es akkor egy atlagos regi kalandjatek szinvonalan vagyunk, csak mindezt eloszereplos 3D-s, szabad korbenezest biztosito kornyezetben.
Kevesbe torenetalapu, de ha csak felraknak egy 360 fokos kamerat egy repulogepre, vonatra, hajora es felvesznek egy par percet a latvanybol, maris lenne par latvanyos demo. Peldaul keszulhetne ilyen elo felvetel (akar egy teljes 24 oras is) hires helyeken allva. A nezo a fejet mozgatva tudna korbenezni es 24 ora az kb. eleg arra, hogy jo sokaig ellegyen vele mindenki. (vagy megnezhessek gyorsitva ha turelmetlenek) A latvany gyakorlatilag egy videos street view lenne, csak HD felbontassal es poziciovaltas nelkul. Ez kiegeszitheto ugy is, hogy tobb kamera van es barmelyikrol atvalthatunk barmelyikre, tehat valtozhat a nezopont, de ugyanazt latjuk csak mashonnan. Ilyen stilusban keszitheto utifilm, de akar egy akciofilm is. (amit eppen arra jarok 'szemszogebol' latnank) Szoval sokminden lehetseges, nem feltetlen kell nagyon egyedi tortenet egy latvanyos es eladhato VR film letrehozasahoz.