• kvp
    #2
    Csak kb. egy evtizeddel vannak lemaradva a google mogott. Ugyanis aki barmilyen google szolgaltatasra regisztral, az azonosithatova valik. Ezutan ha a google-os account-jat barmilyen gepen hasznalja, akkor az adott gep lokalis felhasznaloja osszekotesre kerul a google account-tal (sutiken keresztul), igy ha ki is lep a google-os account-rol, akkor is tudja a google, hogy az adott gepet legutoljara az adott google-os felhasznalo hasznalta. Igy ha egy otthoni gepen megnezunk vagy keresunk valamit, es mondjuk a munkahelyi gepen is hasznaltunk korabban egy otthoni gepen is hasznalt google-os azonositot, akkor masnap a munkahelyi gepen is a legutobbi otthoni keresesnek megfelelo reklamok jelennek meg. De igaz ez az email-re is, tehat ha a legutobb parositott gmail-es cimre erkezik egy relevans level, akkor a munkahelyi es az otthoni gepen is az ehhez illo reklamok lathatoak. Mindezt ugy, hogy egyik gepen sem szukseges a reklam megjelenitese idejen belepve lenni. A google a teljes bongeszesi tortenetet is megkapja es korrelalja a feltetelezheto google-os account-tal, de csak azokrol az oldalakrol, amiken van google-os hirdetes es/vagy g+ megosztasi opcio.

    Termesztesen a facebook is tudja mindezt, de ott belepve kell maradnunk, hogy a tobbi facebook-os plugint (pl. share link) hasznalo oldal is lassa a facebook-os account-unk adatait. Ezeket a facebook ki is adja, tehat ha valaki a facebook-ra belepve nez meg mas oldalakat, akkor a facebook-os adatait minden meglatogatott facebook partner oldallal megosztja, bar a partnerseg merteketol eltero mertekben. Cserebe a facebook is latja, hogy milyen oldalakra mentunk amikor nem a facebook-on voltunk.

    Ezek utan a franciak nagyon le vannak maradva...