• felemelő
    #81
    Csak most olvasgattam bele a komment folyamba.

    Azért az tény, hogy teljes ipari/gazdasági váltás kellene a teljes átálláshoz, de ez nem is várgató.
    Az autóflotta teljes cseréje elektromosra azért több évtizedes folyamat. (még a csak benzines autók cseréje is tizenX év, és itt technologi váltásról is szó van).

    És ami a fontosabb, az energia termelő kapacitás optimálisabb kihasználása és diverzifikálása több technológiára (mindenféle fajta megújulók és hagyományos erőművi kapacitások, atom a folyamatos tömegért ill. szán/gáz/olaj a csúcsokra) is várható.

    Az elektromos autózás terjedését együttesen kell figyelni két másik témával. Ez egy triumvirátust képez, ami egyszerre fog fejlődni és egymásra hatni.

    1./ Elektromos autózás.
    2./ Vezető nélküli autó.
    3./ Shared economi, azaz nem tulajdonoljuk az autók, hanem igénybevesszük.

    Kevesebb autó kell majd, ami önvezető és netes elosztással kapjuk meg, amikor és amennyi időre szükséges nekünk.
    A rendszer tudja mikor, honnan, hová akarunk menni. Így az autót fizikai elosztását is megoldja (az igénybevételt árcsoportba osztva, hogy a csúcsok drágábbak legyenek és ezzel segítse az optimális elosztást).

    De ezzel együtt az autók töltése is ugyanilyen optimalizáló országos nagy informatikai hálózatba kapcsolódik, tehát az igénybevétel tervezése mellé bekerül a töltés országs tervezése és ehhez kapcsolódóan az energiatermeléshez kapcsolt töltésoptimalizálás.